اختصاصی جریان نو؛

۶۰ سال کار کنید خانه ۸۰ متری بخرید / نرخ مسکن سر به فلک کشید

حال که در جنجال تصمیم‌گیری حقوق کارگران هستیم زمان خوبی است برای بررسی حقوق دریافتی کارگران و تامین مسکن آن‌ها با این تورم سرسام آور.
نرخ مسکن

به گزارش جریان نو، حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵ میلیون و ۳۰۰ تعیین شد. این در حالی است که بسیاری از کارگران دیگر توان خرید خانه را ندارند و مستاجر هستند اما با این حال باید دید با این حقوق‌هایی که تنها کفاف هزینه ۲ هفته یک خانواده را نیز نمی‌دهد باید چند سال صبر گرد تا صاحب خانه شد.

در ادامه این گزارش به هزینه لازم برای خرید خانه در چند محله مختلف تهران پرداختیم:

۷۰ سال پس انداز برای خانه ۸۰ متری

در یکی از آگهی‌های فضای مجازی خانه‌ای ۶۸ متری واقع در محله طرشت و سال ساخت ۸۰ با نرخ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید. با حساب حقوق ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ تومانی یک کارگر باید ۷۰ سال حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۸ متری شود.

در یکی دیگر از آگهی‌های فضای مجازی خانه‌ای ۶۵ متری در محله جوادیه و سال ساخت ۹۸ با نرخ ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. با حساب حقوق ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ تومانی یک کارگر باید ۴۹ سال و ۵ ماه حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۵ متری شود.

۶۰ سال کار کنید خانه ۸۰ متری بخرید / نرخ مسکن سر به فلک کشید

همچنین در آگهی دیگری خانه‌ای ۶۰ در محله عبدل آباد و سال ساخت ۹۹ با نرخ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. با حساب حقوق ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ تومانی یک کارگر باید ۱۶سال و ۵ ماه حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۰ متری شود.

در آگهی‌ دیگر فضای مجازی خانه‌ای ۶۰ در محله نیروهوایی و سال ساخت ۸۵ با نرخ ۴ میلیارد به فروش می‌رسد. با حساب حقوق ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ تومانی یک کارگر باید ۶۲ سال و ۸ ماه حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۰ متری شود.

۶۰ سال کار کنید خانه ۸۰ متری بخرید / نرخ مسکن سر به فلک کشید

فرد دیگری خانه‌ای ۶۲ در محله نازی آباد و سال ساخت ۹۰ با نرخ ۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان را به فروش گذاشته است. با حساب حقوق ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ تومانی یک کارگر باید ۴۰ سال و ۷ ماه حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۲ متری شود.

همچنین در یکی از آگهی‌های فضای مجازی خانه‌ای ۶۵ در اسلامشهر و سال ساخت ۹۳ با نرخ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. با حساب حقوق ماهانه ۵ میلیون و ۳۰۰ تومانی یک کارگر باید ۱۸ سال و ۸ ماه حقوق خود را اندوخته کند تا صاحب یک خانه ۶۵ متری شود.

سخن پایانی

خرید خانه حتی در ارزان‌ترین نقاط شهر به حدی سخت شده که باید چندین سال حقوق خود را پس انداز کنید. این در حالی است که کارگران با حقوق ۵.۳ میلیون تومانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=19850

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: