علم‌الهدی : خانمی که فقط وقت نماز چادر می‌گذارد، هنوز نرم‌افزار طاعت خدا را در وجودش ندارد / هیچ منکری بالاتر از بی‌ حجابی نیست

برای یک زن، هیچ منکری بالاتر از بی‌حجابی و بی‌عفتی نیست. با این حال، خانمی ممکن است حتی در وقت اذان، چادر بر سر بگذارد و نماز بخواند اما در سایر اوقات شبانه‌روز، خود را از دید نامحرم حفظ نکند. سؤال هم پیش می‌آید که این فرد نماز هم می‌خواند اما پس چرا هنوز عامل به این معصیت بزرگ است؟
بی حجابی
به گزارش جریان نو، امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه برای یک زن، هیچ منکری بالاتر از بی‌حجابی و بی‌عفتی نیست گفت: ممکن است کسی نمازخوان باشد اما ده‌ها فساد و عمل گناه را هم انجام دهد. دلیل اصلی وقوع این پدیده آن است که فرد فقط خود را مکلف به نماز می‌داند اما محصول نماز به‌عنوان نرم‌افزار تولید ایمان در وجود او شکل نگرفته است.
حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ارتباط انسان با خدا را مهم‌ترین مفهوم موجود در زندگی او دانست و با اشاره به آیه ۴۵ سوره مبارکه عنکبوت اظهار کرد: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ» یعنی یاد خدا از همه‌چیز در امور عبادی بزرگ‌تر است. البته ذکر خدا این نیست که شما تسبیح به دست بگیرید و بگویید «سُبحانَ اللهِ َو الحَمدُ لِلهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللهُ وَ اللهُ اَکبَرُ» بلکه اصل ذکر این است که خدا در بزرگ‌ترین تأثیر ممکن و قوی‌ترین ارتباط موجود با بنده‌اش قرار بگیرد.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=12716

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: