فلاحت‌پیشه: اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای جامعه ایران دیگر معنا و مفهومی ندارد

نماینده پیشین مجلس گفت: در حال حاضر در ایران دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی قربانی سیاستمداران فرصت طلب جناح خود هستند؛ افرادی که معمولا بر امواج پوپولیسم سوار بودند تا به مناصب و امتیازات مدنظر خود برسند.
اصولگرل

به گزارش جریان نو، حشمت الله فلاحت پیشه درباره تاثیرات پیشین فعالیت دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب و آسیب عدم مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: عوامل مختلفی در این مسئله دخیل بوده و هستند. در حال حاضر به واسطه عملکردهای پیشین، اصولگرایی و اصلاح طلبی برای جامعه ایران معنا و مفهوم خود را از دست داده  و بسیاری از سیاستمداران مربوط به دو اردوگاه اصلاحات و اصولگرا دیگر از اثرگذاری لازم برخوردار نیستند.

وی افزود:این دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی قربانی سیاستمداران فرصت طلب جناح خود شدند؛ کسانی که معمولا بر امواج پوپولیسم سوار می شدند تا به مناصب و امتیازات مدنظرشان دست پیدا کنند. فرصت طلبان سیاسی چون نگاه کوتاه مدت به مسائل داشتند هیچ گاه کار بنیادی و نهادی ماندگار نیز در دوران مسئولیت شان صورت نگرفته است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: حرص و ولع فرصت طلبان برای کسب قدرت و ثروت لطمات زیان باری به کشور زد. عموما آنها تازه به دوران رسیده بودند و در دوران مسئولیت شان به جای آنکه تحقق شعارهای اصلی جناح خود را در عرصه اجرا و تقنین پیگیر شوند، از آن شعارها برای تحکیم پایه های قدرت خودشان و بهره مندی بیشتر از مزایای اقتصادی حضور در قدرت استفاده شد و همین امر به نوبه خود بر کمرنگ تر شدن نقش این دو جناح در اذهان مردن منجر شد.

وی با اشاره به فسادهای کلان اقتصادی سال های اخیر ادامه داد: این پرونده ها در دولت های مختلف چپ و راست مفتوح شدند. در واقع کاهش میل جامعه به مشارکت در انتخابات ربط به عملکرد فرصت طلبان دو جناح دارد و امروز عدم اعتماد مردم به حوزه سیاسی را به وضوح مشاهده می کنیم.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: در مجموع حوزه سیاسی کشور قربانی سیاستمداران فرصت طلب شد؛ کسانی که مسائل را نتیجه گرا می بینند و نتیجه گرایی شان را به انتخابات نیز تسری داده اند و صرفا به پیروزی خود و همفکران خودشان فکر کرده اند. حال آنکه آنچه برای حاکمیت اهمیت دارد حضور پرشور و نشاط مردم در انتخابات است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=15389

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: