الجزیره: ۱۰ نظامی آمریکایی در حمله به عین الاسد زخمی شدند

یک مقام آمریکایی به شبکه الجزیره گفت که در حمله موشکی روز گذشته به پایگاه عین الاسد در غرب عراق، 10 نظامی آمریکایی کشته شده‌اند.

به گزارش جریان نو، شبکه الجزیره به نقل از یک مقام آمریکایی که نامی از او نبرد، نوشت: «نیروهای ما روز گذشته در پایگاه عین الاسد در عراق هدف حمله موشکی قرار گرفتند که موجب زخمی شدن ۱۰ نظامی شد».

این خبر در حالی است که گروه مقاومت اسلامی عراق روز گذشته اعلام کرده بود که پایگاه عین الاسد را با پهپاد هدف قرار داده است.

از ابتدای جنگ در غزه پایگاههای آمریکا در سوریه و عراق نیز دهها بار هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته‌اند. وزارت دفاع آمریکا در آخرین آمار خود در ۲۶ آبان اعلام کرد تعداد کل حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) به ۵۸ بار رسیده است.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند از زمان عملیات جنبش مقاومت فلسطین موسوم به «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی ۶۰ نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حملات زخمی شده‌اند. برخی از این نظامیان دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند.

ارتش آمریکا اعلام کرده که سه بار در پاسخ به این حملات مواضعی را در سوریه هدف قرار داده است.

«سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفت: «حملات ما باعث تضعیف دسترسی‌های آن گروه‌های شبه‌نظامی به تسلیحات شده است»./شفقنا

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=10325

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: