چه اسباب بازی‌هایی برای کودکان مضر است؟/ این اسباب‌بازی‌ها را هرگز نخرید

ترامپولین، تیله و راکت انداز از جمله اسباب بازی‌هایی هستند که مسئولین اورژانس توصیه می‌کنند به کودکان هدیه داده نشوند.
اسباب بازی مضر

به گزارش جریان نو ، هنگام خرید اسباب بازی اغلب می‌خواهیم چیز سرگرم کننده‌ای انتخاب کنیم، اما آیا برخی از آن اساب بازی‌ها می‌توانند خطرناک نیز باشند؟ به گفته پزشکان اورژانس بله، امکان خطرناک بودن اسباب بازی‌ها وجود دارد.

هدایایی که شامل ترامپولین، تیله و راکت انداز می‌شوند ممکن است خطراتی برای کودکان ایجاد کنند. مگان مارتین، پزشک اورژانس اطفال، در ویدئویی منتشر شده در تیک تاک به خطرات این اسباب‌بازی‌ها اشاره کرده و تأکید کرده که آگاهی از خطرات اهمیت دارد.

در سال ۲۰۲۲، براساس داده‌های کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده آمریکا، حدود ۱۴۵،۵۰۰ مورد مراجعه به اورژانس به دلیل آسیب‌های ناشی از اسباب‌بازی‌ها ثبت شده است، و اکثر مراجعه‌کنندگان اطفال با سن ۱۲ سال یا کمتر بوده‌اند.

در میان این اسباب‌بازی‌ها، ترامپولین به عنوان یکی از مواردی که می‌تواند خطرناک باشد، به طور ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد. مصدومیت‌های ناشی از استفاده از ترامپولین از جمله شکستگی‌ها، خوردگی‌ها و آسیب‌های سری است که می‌تواند برای کودکان پیش بیاید.

پیشنهادهای پزشکان اورژانس برای حفظ امنیت کودکان شامل نظارت دقیق بر استفاده آن‌ها از اسباب‌بازی، استفاده از وسایل ایمنی مناسب مانند کلاه، زانوبنده و دستکش در صورت نیاز، و آموزش‌هایی برای بزرگسالان درباره نحوه استفاده صحیح و ایمن از اسباب‌بازی‌ها است.

تیله

این مهره‌های رنگی که می‌توانند در آب غوطه ور شوند و به شکل تصاعدی رشد کنند، برای کودکان خطرات جدی را برای سلامتی آن‌ها به همراه دارند. اگر این مهره‌ها بلعیده شوند، ممکن است باعث رشد درون روده‌ها شوند و منجر به انسداد و آسیب‌های جدی برای سلامتی کودکان شوند. همچنین، تیله‌ها نیز که ممکن است کودک در گوش، سوراخ بینی یا دهان خود قرار دهد، اگر لغزنده باشند، ابزار تخصصی برای بیرون کشیدن لازم است و گاهی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

اسباب بازی با آهنربا و باتری دکمه‌ایی

اسباب بازی‌های دارای آهنربا یا باتری‌های دکمه‌ای یا سکه‌ای می‌توانند خطر خفگی را به همراه داشته باشند. اگر کودک باتری یا آهنربا را ببلعد این موضوع خون رسانی به نواحی روده را کاهش داده و باعث ایجاد نکروز بافتی یا مرگ بافت بدن شود.

هم چنین، بلعیدن باتری‌های دکمه‌ای می‌تواند منجر به سوختگی شود. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که یک باتری دکمه‌ای با بزاق یا سایر مایعات بدن تماس پیدا کند. جریان در باتری باعث ایجاد واکنش شده که می‌تواند سوراخی را در بافت ایجاد نماید. جدی‌ترین مسائل معمولا در مری رخ می‌دهد، زیرا باتری‌ها می‌توانند در ناحیه باریک پشت ورودی قفسه سینه که بین گردن و قفسه سینه است اصطلاحا گیر کنند.

اسکوتر برقی و هاوربرد

پزشکان اورژانس و کارشناسان ایمنی می‌گویند وسایل نقلیه الکتریکی مانند اسکوتر و هاوربرد را برای کودکان نخرید چرا که باعث می‌شود آنان به سرعت حرکت کنند. همین سرعت حرکت می‌تواند باعث پرتاب شدن احتمالی آنان و بروز شکستگی استخوان شود. این شکستگی‌ها در موارد جدی‌تر می‌توانند باعث نیاز فرد مصدوم به جراحی شوند.

اسکوتر‌های غیر موتوری انتخاب ایمن‌تری محسوب می‌شوند اگرچه آن‌ها یکی از دلایل اصلی صدمات هستند و در سال ۲۰۲۲ محصولی بودند که بیش‌ترین تعداد صدمات مربوط به اسباب بازی‌ها را به همراه داشتند.

براساس گزارش Consumer Product اسکوتر‌ها باعث بروز حدود ۲۳۰۰۰ آسیب در بین کودکان ۱۲ ساله و با سنین کم‌تر شدند. از آنجایی که اسکوتر‌های غیرموتوری با سرعت کمتری حرکت می‌کنند آسیب‌های ناشی از آن‌ها معمولا کم‌تر است.

هنگامی که به کودکان دوچرخه‌های غیرموتوری و اسکوتر‌های معمولی می‌دهید وسایل ایمنی از جمله کلاه ایمنی را نیز به آنان هدیه بدهید. بهتر است برای ترغیب آنان به منظور به استفاده از کلاه ایمنی آن کلاه را با رنگ مورد علاقه کودک یا با تصویر یک شخصیت کارتونی محبوب او بر روی آن انتخاب کنید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=13984

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: