اختصاصی جریان نو؛

تخته گاز خودروهای وارداتی ۲۰۲۳ / انفجار قیمت النترا در یک ماه!

تعدادی از خودروهای وارداتی ۲۰۲۳ بالاخره در بازار قیمت گذاری شدند اما در این میان اتفاق قابل توجهی رخ داده است.
خودروهای وارداتی النترا

به گزارش جریان نو، خودروهای وارداتی کره‌ای با وجود قیمت گذاری عجیب و غریب همچنان در حال رشد نرخ در بازار هستند.

قیمت هیوندای النترا ۲۰۲۳ در طول یک ماه از ۳.۸ به ۴ میلیارد تومان رسیده است.

کیا سلتوس نیز به عنوان یکی دیگر از خودروهای کره‌ای با رشد قیمت از ۳.۸ به ۴.۲ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که خودروهای وارد شده به دلیل محدودیت ارزی آپشن‌های زیادی هم ندارند.

کیا سلتوس را بشناسید

سلتوس یکی از محصولات کوشا خودرو است که از پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد. پیشرانه مورد نظر حداکثر ۱۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام از نمونه‌های مشابه چینی با موتورهای ۱.۵ لیتری توربوشارژر کمتر هستند اما نماینده کیا در این رقابت، بر دوام و پایداری در بلندمدت تمرکز کرده است. برای انتقال قدرت در کیا سلتوس از گیربکس شش سرعته خودکار استفاده شده است که گزینه مطلوبی برای یک کراس‌اوور اقتصادی محسوب می‌شود.

کیا سلتوس برای مقابله با رقبای چینی، به تعدادی از بهترین امکانات رفاهی و ایمنی مجهز کرده است. از جمله تجهیزات این کراس‌اوور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، کروز کنترل، حالات مختلف رانندگی، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت موتور از راه دور، تریم چرمی کابین، سانروف، دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و دوربین دنده عقب.

تخته گاز خودروهای وارداتی ۲۰۲۳ / انفجار قیمت النترا در یک ماه!

هیوندای النترا چه در چنته دارد؟

النترا یکی از محبوب‌ترین سدان‌ها نه تنها در ایران بلکه در بازار جهانی محسوب می‌شود. تولید این خودرو از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز شد و تاکنون هفت نسل از آن به صورت پیاپی وارد بازار شده است. این خودرو از نخستین روزهای عرضه به شکلی محدود در ایران نیز حضور داشت و حتی می‌توان برخی نسخه‌های نسل اول هیوندای الانترا را در خیابان‌های ایران همچنان مشاهده کرد.

النترا ۲۰۲۳ از پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس شش سرعته خودکار، وظیفه انتقال قدرت را در هیوندای الانترا ۲۰۲۳ برعهده دارد. خوشبختانه سدان کره‌ای برخلاف رقبای چینی خود وزن چندان زیادی ندارد و با تکیه بر همین مشخصات فنی، می‌تواند شتاب صفر تا صدی معادل ۱۰.۴ ثانیه را ثبت کند. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای الانترا ۲۰۲۳ نیز ۹ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که اندکی بالا به نظر می‌رسد چرا که نسل ششم این خودرو با موتور دو لیتری مصرف سوخت بهتری را به نام خود ثبت کرده بود.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای الانترا ۲۰۲۳ می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، فرمان برقی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر هشت اینچی و پشتیبانی از بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سنسور نور و باران و سیستم تهویه مطبوع دستی. در نسخه‌های وارداتی به ایران که از نوع پایه هستند، کلاستر دیجیتالی نشانگرها با پنل ابزار ساده و آنالوگ تعویض شده است.

تخته گاز خودروهای وارداتی ۲۰۲۳ / انفجار قیمت النترا در یک ماه!

سخن پایانی

با توجه به پرطرفدار بودن خودروهای کره‌ای در بازار ایران یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت این محصولات نیز می‌تواند همین عامل باشد. در حالی که خودروهای کره‌ای ۲۰۲۳ رشد قیمت را در بازار تجربه می‌کنند، خودروهای چینی وارداتی با افت قیمت مواجه شده‌اند. یکی از مسائل اصلی درباره این خودروها نیز آن است که پیشرانه تنفس طبیعی دارند و دیگر دردسری از بابت پیشرانه‌های توربو وجود ندارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=16532

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: