خبر خوش برای طرفداران آیفون/ قابلیت قدیمی اندروید به IOS می‌آید!

در رویداد اپل که در تاریخ ۱۰ ژوئن برگزار شد، اپل تایید کرد که iOS ۱۸ سیستم پیام‌رسانی RCS را برای آیفون به ارمغان می‌آورد.
آیفون

به گزارش جریان نو، ۱۸ اپل در حال شکل‌گیری است تا یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌ها در تاریخ نرم‌افزار IOS را به ارمغان بیاورد. یکی از بهترین ویژگی‌های iOS ۱۸ هیچ ربطی به نوآوری‌های این غول کوپرتینویی در حوزه هوش مصنوعی ندارد.

چند سال پیش، استاندارد جدیدی برای پیام‌های متنی به نام Rich Communications Service یا RCS توسط گوگل معرفی شد. این برنامه برای جایگزینی پیام‌های SMS که از دهه ۱۹۹۰ وجود داشته است، طراحی شد. RCS از مجموعه وسیعی از ویژگی‌های پیام‌رسانی مدرن مانند عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت بالاتر، رسید خواندن، پیام‌های صوتی واضح‌تر و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند، که باعث می‌شود بیشتر شبیه یک سرویس پیام‌رسانی مانند تلگرام یا iMessage باشد.

مدتی طول کشید تا استاندارد جدید عرضه شود، اما درنهایت به‌تمامی گوشی‌های اندرویدی رسید.

علیرغم اینکه این ویژگی چند سالی است که در گوشی‌های اندرویدی موجود است، اپل از آوردن آن به آیفون خودداری کرده است. این شرکت تلاش کرده است تا به کاربران یادآوری کند که صحبت کردن با سایر کاربران آیفون با iMessage بهتر از مکالمه با کاربران اندروید از طریق پیام کوتاه است. طبیعتاً، نه‌تنها در میان افرادی که از فناوری آگاه هستند، برای اشتراک‌گذاری ویدیو با کیفیت بالا بین پلتفرم‌ها، بلکه در میان کاربرانی که به‌سادگی خواهان یک تجربه پیام‌رسانی بهتر هستند، باعث ناامیدی زیادی شده است.

کمی قبل از اینکه اپل مجبور شود RCS را از طریق رگولاتورهای اروپایی به آیفون بیاورد، این شرکت اعلام کرد که این فناوری در سال ۲۰۲۴ روی دستگاه‌هایش خواهد آمد. اکنون، ما تأیید می‌کنیم که این ویژگی به‌عنوان بخشی از iOS ۱۸ رسماً وارد خواهد شد.

اپل در طول رویداد اخیر خود زمان زیادی را صرف صحبت در مورد آن نکرد. درواقع، کریگ فدریگی حدود دو ثانیه در پایان دموی iOS ۱۸ خود به آن اشاره کرد. علی‌رغم تلاش‌های اپل برای به حداقل رساندن آن، RCS با پشتیبانی رسانه‌ای غنی‌تر، رسید خواندن و موارد دیگر، زمانی را که برای ارسال پیامک به دوستان اندرویدی خود اختصاص می‌دهید، بهبود می‌بخشد.

متأسفانه، ما نمی‌دانیم که RCS در آیفون شما با چه قابلیت‌هایی فعال خواهد شد، اما در اندروید می‌توانید کدرهایی مانند اشتراک‌گذاری پَروَنجاها، ارسال پیام از طریق Wi-Fi و حتی مشاهده نشانگرهای تایپ را انجام دهید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=38057

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: