جواب آمریکا به حمله “الرُکبان اردن” چه خواهد بود؟

بر اثر وقوع یک حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن نزدیک مرز با سوریه، ۳ نظامی این کشور کشته و ۲۰ تَن نیز زخمی شدند.سی ان ان با انتشار خبری فوری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بر اثر وقوع حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن، ۳ نظامی کشته شدند.
مواضع آمریکا در اردن

به گزارش جریان نو، بر اثر وقوع یک حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن نزدیک مرز با سوریه، ۳ نظامی این کشور کشته و ۲۰ تَن نیز زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار خبری فوری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بر اثر وقوع حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن، ۳ نظامی کشته شدند.

به گزارش این رسانه، در این حادثه ۲۵ نظامی این کشور نیز زخمی شده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند که این نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه است که نظامیان آمریکایی بر اثر شلیک آتش دشمن در غرب آسیا کشته می‌شوند.

حادثه در «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه رخ داده است.

این در حالیست که سی ان ان پیشتر تعداد نظامیان زخمی آمریکا را ۲۴ نفر اعلام کرده بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام امروز یکشنبه در بیانیه‌ای تأیید کرد که در حمله هواپیمای بدون سرنشین «به پایگاهی در شمال شرقی اردن»، ۳ نظامی این کشور کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

اردن روایت واشنگتن درباره کشته شدن نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد

بر خلاف ادعای آمریکاییها مبنی بر حمله به پایگاه این کشور در داخل خاک اردن، سخنگوی دولت «امان» گفت که این حمله به پایگاه التنف صورت گرفته که در خاک سوریه قرار دارد.

بر خلاف روایتی که آمریکاییها از حمله به نیروهای خود داشتند، «مهند مبیضین» سخنگوی دولت اردن رسما خبر داد که هیچ حمله‌ای به نظامیان آمریکایی در خاک اردن صورت نگرفته است.

سخنگوی دولت اردن همچنین به شبکه خبری «المملکه» گفت که در این حمله، پایگاه التنف هدف قرار گرفته است. این پایگاه در داخل خاک سوریه قرار دارد و مقر نظامیان آمریکاست.

مقام‌های نظامی آمریکا امشب گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در اردن کشته و دست‌کم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

مقاومت عراق بعد از ظهر امروز طی بیانیه‌های اعلام کرد که پایگاه‌های الشدادی، الرکبان و التنف را در سوریه هدف حملات خود قرار داده است. طبق این بیانیه، تاسیسات دریایی زولون در سرزمین‌های اشغالی از اهداف دیگر مقاومت عراق بوده‌ است.

گروههای مقاومت در واکنش به حمایتهای آمریکا از تداوم جنگ غزه، همچنان در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه هستند و تأکید دارند که تا اخراج کامل آمریکا از عراق و منطقه، قطعا به این حملات ادامه خواهند داد.

منابع خبری ساعتی پیش گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکا در شمال شرق شهر المالکیه واقع در استان الحسکه، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. این پایگاه در شمال شرق سوریه قرار دارد.

این منابع همچنین گفتند که پایگاه عین الاسد که مقر نظامیان آمریکایی در غرب عراق است، با پهپاد هدف قرار گرفت.

یک منبع امنیتی گفت که پایگاه عین الاسد با پهپادهای انتحاری هدف قرار گرفته است و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره حجم خسارات و تلفات احتمالی در دست نیست.

نیروهای مقاومت، شامگاه روز گذشته، چهار پایگاه آمریکا را در سوریه و عراق هدف قرار دادند. پایگاه نظامیان آمریکایی واقع در روستای الخضراء در نزدیکی میدان نفتی العمر، پایگاه عین الاسد، میدان گازی «کونیکو» و روستای «خربه عدنان» واقع در استان الحسکه، چهار پایگاه مذکور هستند.

بایدن در واکنش به کشته شدن سه سرباز آمریکایی: پاسخ خواهیم داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در  در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه  نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر وعده داد که واشنگتن به این حمله پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در حالیکه که در کارولینای جنوبی به سر می برد، درباره کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپهادی به نیروهای این کشور شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه گفت: ما پاسخ خواهیم داد.

بایدن که این روزها محبوبیتش پس از جنگ اسرائیل و فلسطین بشدت کاهش یافته است، در حالیکه برای کارزار انتخاباتی در کارولینای جنوبی به سر می برد، در سخنانی گفت: دیشب روز سختی در خاورمیانه داشتیم و به آن پاسخ خواهیم داد.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا در این کارزار انتخاباتی خود از حاضران خواست به احترام کشته شدگان یک دقیقه سکوت کنند.

پیش از این، کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر، نشستی اضطراری تشکیل داد.

جو بایدن و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا توسط تیم امنیت ملی کاخ سفید از آخرین تحولات درباره حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه مطلع شدند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن با حضور مقامات ارشد آمریکایی در جریان جزئیات حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن قرار گرفت.

بر اساس گزارش ها، در این نشست مشاور امنیت ملی، وزیران امور خارجه و دفاع، رئیس سیا و رئیس ستاد ارتش، مدیر اطلاعات ملی و سفیر آمریکا در سازمان ملل حضور یافته اند.در این نشست، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس کارکنان کاخ سفید نیز حضور یافته اند.

واکنش ترامپ به کشته شدن سربازان آمریکایی در اردن

ترامپ «ضعف و تسلیم شدن» بایدن را عامل حمله مرگبار پهپادی در اردن علیه نیروهای آمریکایی دانست.

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا در واکنش به حمله پهپادی صورت گرفته علیه نیروهای آمریکایی در اردن ادعا کرد که «ضعف و تسلیم شدن جو بایدن»، باعث حمله مرگبار پهپادی در اردن علیه نظامیان آمریکایی شده است.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی Truth Social آنچه را که حمله پهپادی وحشیانه در اردن خواند، نتیجه عملکرد ضعیف بایدن توصیف کرد.

حمله ترامپ به بایدن تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که جو بایدن کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی در اردن را تایید کرد.

بیانیه وزیر دفاع آمریکا ؛نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ایران مسؤول این حملات مستمر به نیروهای آمریکایی هستند 

همچنین «لوید جی آستین»، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به حمله علیه نیروهای ایالات متحده در اردن و در نزدیکی مرز سوریه بیانیه‌ای صادر نمود.

وزیر دفاع آمریکا که وزارتخانه تحت امرش به پنتاگون نیز معروف است، در این بیانیه گفته است: «من از کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکایی و مجروح شدن دیگر نیروها در حمله علیه نیروهای ما و ائتلاف که به پایگاهی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه صورت گرفت، خشمگین و متأسفم. کل وزارت دفاع بخاطر از دست دادن آنها عزادار است.»

لوید آستین در ادامه مدعی شده است: «نیروهای شبه نظامی تحت حمایت ایران مسؤول این حملات مستمر به نیروهای آمریکایی هستند و ما در زمان و مکان مورد نظر پاسخ خواهیم داد.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین این ادعا را مطرح کرده است که رییس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده، نیروهای خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

این بیانیه پس از حمله به نیروهای آمریکایی در اردن صادر شده است. در واکنش به حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اردن، کاخ سفید اعلام کرد که جلسه مشورتی امنیت ملی آمریکا با حضور مشاور امنیت ملی و به همراه وزیران امور خارجه و دفاع، مدیر سیا و رییس ستاد ارتش در حضور «جو بایدن» برگزار شده است.

کاخ سفید گفته است که در این جلسه مدیر اطلاعات ملی آمریکا، معاون مشاور امنیت ملی، رییس کارکنان کاخ سفید و سفیر واشنگتن در سازمان ملل نیز حضور داشتند.

برگزاری این جلسه فوری پس از کشته شدن حداقل ۳ آمریکایی در اردن در جریان حمله پهپادی صورت گرفت.

همزمان منابع آمریکایی گفته‌اند که حمایت ایران از نیروهایی که به پایگاه آمریکا در اردن حمله کرده‌اند، لزوماً به این معنا نیست که حمله از طرف تهران انجام شده است.

یک مقام نظامی آمریکایی هم به الجزیره گفته است که ما همچنان در حال بررسی مکانی هستیم که حمله به نیروهای ما در اردن از آنجا آغاز شده است.

منابع رسمی اردن نیز اعلام کردند که حمله به نیروهای آمریکایی منجر به زخمی شدن هیچیک از مرزبانان اردنی نشده است.

از سوی دیگر مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به نیروهای آمریکایی در اردن را برعهده گرفت.

در این بیانیه، مقاومت اسلامی عراق گفته است: «ما مسؤولیت خود را در قبال حمله‌ای که نیروهای آمریکایی را در اردن هدف قرار داد اعلام می‌کنیم.»

یک مقام مقاومت اسلامی عراق هم اعلام کرده است که اگر آمریکا به حمایت از اسراییل ادامه دهد، این حملات تشدید خواهد شد.

به گفته این مقام مقاومت اسلامی عراق، تمام منافع آمریکا در منطقه اهداف مشروع است.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده است در ۱۰۰ روز گذشته ۱۷۸ حمله با پهپاد و موشک در عراق، سوریه و سرزمین‌های اشغالی انجام دادیم.

چرا حمله هوایی به پایگاه آمریکا در اردن یک تحول مهم است؟

علیرضا تقوی‌نیا، فعال رسانه‌ای در ابن رابطه در توئیتی نوشت: پایگاه آمریکا در اردن هدف حمله پهپادی قرار گرفت و۳نظامی آمریکایی رسماکشته و۲۴نفر دیگر زخمی شدند. به نظر می رسد با طول کشیدن جنگ در غزه، محورمقاومت برگه های جدیدی را علیه آمریکا و اسرائیل رو می کند و اتفاق امروز نیز یک تحول بسیار مهم است زیرا اردن تا امروز جزیره ثبات در منطقه بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=19835

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: