رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

تصادفات جاده‌ای در ۹ ماهه سال ۱۲ هزار و ۵۰۰ کشته داد

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 70 درصد تلفات رانندگی در تصادفات جاده‌ای رخ می‌دهد‌، اظهار داشت: با نصب سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها با کاهش بسزای تلفات رانندگی مواجه هستیم.
تصادفات

به گزارش جریان نو، سردار تقی مهری امروز در همایش سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای اظهار داشت: در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار و ۷۶۰ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند اما این رقم در پایان سال ۹۴ به ۱۶ هزار و ۵۸۲ نفر کاهش یافت و در واقع طی ۱۰ سال ۱۱ هزار نفر کمتر در سوانح رانندگی جان باختند.

وی ادامه داد:‌ در ۹ ماه سال ۹۵ طبق آمار پزشکی قانونی تعداد ۱۲ هزار و ۷۴۹ نفر در تصادفات رانندگی جان دادند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ میزان ۲.۷ درصد کاهش داشتیم و ۳۰۰ نفر کمتر کشته شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌ در رانندگی برون شهری تصادفات در ۹ ماهه اول امسال جان ۹ هزار و ۲۳۰ نفر را گرفت. ۷۰ درصد کسانی که در سوانح رانندگی جان می‌بازند در تصادفات برون شهری هستند و رقم مذکور در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، میزان ۴ درصد کاهش داشت.

سردار مهری افزود: بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند الکترونیکی در کشور در راستای مدیریت جاده‌ها موثر است و در دو سال اخیر به صورت ویژه در دستور کار وزارت راه قرار گرفته است که قدردانی می‌کنیم.

وی تأکید کرد:‌ امیدواریم با تکنولوژی مدرن مدیریت و کنترل ترافیک هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد تا کاربران جاده در آسایش بیشتری تردد کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد:‌در سال ۸۴ حدود ۷ میلیون خودرو در کشور وجود داشت اما این رقم امروز به ۱۹ میلیون خودرو شامل ۱۵ میلیون سواری، ۲ میلیون وانت، ۱.۲ میلیون وسایل نقلیه سنگین مثل کامیون و غیره است.

سردار مهری اظهار داشت: بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند جاده‌آی و آی تی اس به ما کمک می‌کند به عنوان راه‌حل اساسی در مدیریت راه‌ها عمل کنیم؛ دستاوردهای مهم و اولویت‌هایی در این زمینه داریم.

وی ضمن مثبت خواندن نصب دوربین‌های هوشمند ثبت سرعت در جاده‌ها اظهار داشت: در آزادراه‌های تهران – قم، قم – اصفهان، تهران – کرج – قزوین و قزوین – رشت این سامانه‌های هوشمند نصب شده است و در کاهش تخلفات تأثیر بسزایی دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا توضیح داد: در ۹ ماهه اول امسال با نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در محور تهران – قم شاهد کاهش ۲۲ درصدی تلفات رانندگی بودیم. ضمن آنکه در محور قم – اصفهان با کاهش ۱۸ درصدی سوانح و تلفات رانندگی مواجه شدیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سامانه هوشمند جاده‌ای سه مشخصه مهم دارد. اول آنکه اطلاعات را برای برنامه‌ریزی دقیق در اختیار ما قرار می‌‌دهد ضمن آنکه می‌توان از این طریق تصمیم‌سازی و هماهنگی برای سایر بخش‌ها را انجام داد و موجب نجات جان انسان‌ها شد. همچنین سیستم آی تی اس به پلیس در کنترل و مدیریت ترافیک راه‌ها کمک می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=13299

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: