منو

تشدید تنش ها بین اسرائیل و حزب الله/ آیا جنگ بزرگی در راه است؟

تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان طی روزهای اخیر به شدت تشدید شده و مقاومت لبنان بر حجم حملات خود علیه رژیم افزوده است تا جایی که شهرک های شمالی اسرائیل تبدیل به شهر ارواح شده اند. حزب الله همزمان در رویکردی تازه اسرائیل را با چالش های جدیدی از جمله آتش سوزی در مناطق جنگلی این نواحی رو به رو کرده است.
جنگ

جریان نو نوشت: تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان طی روزهای اخیر به شدت تشدید شده و مقاومت لبنان بر حجم حملات خود علیه رژیم افزوده است تا جایی که شهرک های شمالی اسراییل تبدیل به شهر ارواح شده اند، حزب الله همزمان در رویکردی تازه اسراییل را با چالش های جدیدی از جمله آتش سوزی در مناطق جنگلی این نواحی رو به رو کرده است.

بر اساس گزارش روز گذشته هاآرتص وزیر جنگ اسرائیل، گالانت گفت، کابینه نظامی اسرائیل درباره اتخاذ “اقدام قاطع” علیه حزب الله گفتگو کرده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نیز مدعی شد که ارتش در حال آماده شدن برای این احتمال است که رده سیاسی از آن بخواهد جنگی علیه لبنان آغاز کند.

پیش تر رویترز نیز مدعی شده بود که بریتانیا به بیروت از تصمیم اسراییل برای حمله همه جانبه به لبنان اطلاع داده است. اسراییل شب گذشته نیز حملات بی سابقه ای را به جنوب لبنان انجام داد.

اگرچه به باور بسیاری جنگ با حزب الله و باز شدن جبهه جدیدی علیه اسراییل در این مقطع زمانی که آن ها در غزه گیر افتاده اند یک دیوانگی است اما به نظر کابینه افراطی نتانیاهو چاره بقا خود را در جنگی تازه می بیند و عملا در بن بست قرار دارد./نواندیش

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=36908

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: