جریان‌نو گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت بازار سرمایه امروز ۷ آبان ۱۴۰۲ / الاکلنگ نمادها در دو طرف بازار

بازار سرمایه امروز سه شنبه 7 آذر ماه 1402 در یک نوسان مثبت و منفی قرار داشت و در نهایت سوت پایان به نفع منفی‌ها به صدا درآمد. حدود 52 درصد نمادها قرمز  پوشیدند اما شاخص نسبت به روز قبل 5 هزار واحد افزایش یافت.
شاخص بورس

به گزارش جریان‌نو ، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با افزایش ۵ هزار و ۸۳۱ واحدی در ارتفاع۲.۰۳۱.۹۱۰ واحد ایستاد و شاخص‌ هم وزن نیز با ۰.۱۷ افزایش  به سطح ۷۱۲ هزار و ۱۲ واحدی رسید.

شاخص فرابورس نیز با کاهش ۳۶ واحدی به ۲۵ هزار  و  ۱۱۶ واحد رسید و ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

همچنین شاخص کل بورس با کمک سهام‌های ریالی از جمله خودرویی‌ها و بانکی‌ها رشد خوبی را تجربه کرد.اما از طرفی نیز  خروج پول حقیقی از سهام و صندوق‌های درآمد بالا رفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص

حقوقی‌ها ۲۵۵ میلیارد تومان از حقیقی ها خرید کردند و “اخابر” با ۸۴۶ واحد “فارس” با ۸۴۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشته و “فملی” با ۳۴۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را  بر شاخص گذاشت. در همین حال، “سصفها”، “اخابر”، “تکاردان”، “کترام”، “خزامیا”، “ذوب” و “وبملت”، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات امروز بودند.

از طرفی، نمادهای “وسپهر”، “فصبا” و “فجهان” بیشترین تاثیر منفی و نمادهای “آریا”، “وهور”، “کگهر” و “انتخاب” بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، “کرومیت”، “فصبا”، “کرمان”، “وسپهر”، “نطرین”، “فرابورس” و “بمولد”، نام خود را به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در معاملات روز جاری ثبت کردند.

پیشتازی معاملات خرد

حجم معاملات سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی با افزایش روبرو بود و به هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم رسید. در همین حال ارزش معاملات خرد نیز با اندکی رشد، چهار هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان شد. امروز همچنین ۲۴۹ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم خارج شد در حالی که صندوق‌های درآمد ثابت نیز با خروج بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی پول حقیقی روبرو شدند.

پیش بینی بازار در روزهای آتی 

در طول روزهای اخیر، بازار سرمایه تحت تأثیراخبار  مختلفی قرار گرفته و همانطور که دیدید در معاملات امروز بازار آغاز روز با پویایی مثبت بوده و این امر تا زمانی که به نقطه‌ی نهایی معاملات نزدیک شد، ادامه داشت. در آخرین ساعت معاملات، با افزایش نسبتاً قوی در تقاضا، بازار به‌صورت مثبت و پویا خاتمه یافت. این افزایش تقاضا، اگر در روزهای آینده ادامه یابد، می‌تواند بازار سهام را به سمت بهبود و استحکام هدایت کند.

در حال حاضر، در چشم‌انداز بازار سرمایه، بودجه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار قلمداد می‌شود. این مسأله از اهمیت بسیاری برخوردار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. همچنین، در روند حالی اقتصاد، بودجه به عنوان یکی از عوامل اساسی برای رشد و توسعه بازار سرمایه در نظر گرفته می‌شود.

با نزدیک شدن به زمان ارائه بودجه به مجلس، چند روز آینده با آرامش در مسیر نوسانات قیمت‌های سهام گذر خواهد کرد. این مواجهه با نوسانات، از دیدگاهی تحلیلی، یک محیط آزمایشی است تا در زمان ارائه بودجه و پس از آن، رفتار بازار را واضح‌تر پیش‌بینی کند. به‌طور کلی، هفته آینده به‌عنوان یک دوره‌ی تعیین‌کننده و مهم برای بازار سرمایه مطرح می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=11211

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: