منو

پیشنهاد نماینده ادوار مجلس به پزشکیان: معاونت علمی و فناوری به پژوهشگاه تبدیل شود

بهمن اخوان؛ نماینده ادوار مجلس در یادداشتی خطاب به پزشکیان خواستار تبدیل معاونت علمی ریاست جمهوری به پژوهشگاه شد.
بهمن اخوان

جریان نو: بهمن اخوان؛ نماینده ادوار مجلس در یادداشتی خطاب به پزشکیان خواستار تبدیل معاونت علمی ریاست جمهوری به پژوهشگاه شد.

برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان 

باسلام و احترام

به استحضار میرساند همانگونه که جنابعالی مطلعید بعد از جنگ جهانی دوم و در دادگاه نورنبرگ رییس دادگاه از مارشال هرمان گورینگ پرسید میتوانم یک سوال شخصی از شما بپرسم ؟ گورینگ پاسخ داد بله رییس دادگاه پرسید شما در سال ۱۹۴۱ موفق شدید ۲۵۰۰ هواپیما ۳۸۰۰ تانک ۱۸۰۰۰ توپ سنگین چند میلیون تفنگ و چندین میلیارد فشنگ تولید کنید،چگونه در یک سال به این حجم از تولید رسیدید ؟ مارشال گورینگ پاسخ داد رایش سوم از یکپارچه سازی نظرات عمومی استفاده کرد.رییس پرسید چگونه ؟ مارشال گورینگ پاسخ داد در زیر زمین و در پناهگاههای مردم آلمان در زمان بمبارانهای شبانه متفقین، تابلو های سیاه مثل مادر در هر ۱۰۰ متر ساخته بودیم و اعلام کردیم هر کس هر نظر کارشناسی دارد شبانه روی این تابلوها با گچ بنویسد و هر روز صبح موتور سواران آلمان نازی در این تونل‌های زیر زمینی گشت می‌زدند و پیشنهادات را یادداشت برداری و به مسئولین منعکس میکردند.ما با بکار گیری خرد عمومی و استفاده از نظرات قابل اجرایی که جمع آوری میشد توانستیم به آن حجم از تولید برسیم .لذا با توجه به اینکه تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تشکیل کابینه و مدیران ارشد دولت چهاردهم بشدت مورد اقبال عمومی واقع شده،پیشنهاد میگردد این موضوع بعد از دولت هم ادامه پیدا کند.با توجه به این نکات و اینکه قوه مجریه و قوه قضاییه هردو پژوهشگاه دارند اما دولت پژوهشگاه تخصصی و مختص به خود را ندارد،

معاونت علمی و فناوری میتواند به یک پژوهشگاه تبدیل شود مانند مرکز پژوهشهای مجلس.همچنین یکی از شرح وظایف این پژوهشگاه میتواند شناسایی و تجمیع نخبگان و فرهیختگان و استعدادهای درخشان داخلی و مهاجرت کرده، سرمایه داران ایرانی و علاقمند به کشور ،سرمایه گذاران خارجی و علاقمند به ایران،مدیران با تجربه و خوشنام و خوش کردار که در حاشیه بوده اند، مدیران و نمایندگانی که در حوزه خود بسیار محبوب هستند و تیغ خالص سازی موجب جدایی آنها شده است.

دانشمندان و اساتید نخبه خارج از کشور و گوشه نشین داخل کشور و….. اتاق فکری تشکیل شود که بتواند نظرات کارشناسی و فوق کارشناسی این افراد را در اختیار شما قرار دهد که این امر سرعت و کیفیت تصمیم سازی و تصمیم گیری شما را تسهیل خواهد کرد.

بهمن اخوان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41123

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: