گرمایش زمین بار دیگر رکورد زد

بر اساس داده‌های سرویس تغییرات آب‌و‌هوایی اتحادیه اروپا «کوپرنیکوس»، از زمان شروع ثبت دمای هوا، این اولین آوریل است که با میانگین دمای جهانی بالای ۱۵ درجه به ثبت رسیده است. به گفته کارلو بوئونتمپو، مدیر کوپرنیکوس، افزایش تراکم گاز‌های گلخانه‌ای موجب «پیشروی افزایش دمای جهانی به سمت سطوح رکورد جدید خواهد شد».
گرمایش

به گزارش جریان نو و به نقل از دویچه‌وله، بر اساس داده‌های سرویس تغییرات آب‌و‌هوایی اتحادیه اروپا «کوپرنیکوس»، از زمان شروع ثبت دمای هوا، این اولین آوریل است که با میانگین دمای جهانی بالای ۱۵ درجه به ثبت رسیده است. به گفته کارلو بوئونتمپو، مدیر کوپرنیکوس، افزایش تراکم گاز‌های گلخانه‌ای موجب «پیشروی افزایش دمای جهانی به سمت سطوح رکورد جدید خواهد شد».

این نهاد آب‌وهوایی می‌گوید که میانگین دمای هوای در سطح زمین در ماه آوریل سال جاری ۱۵،۰۳ درجه بوده که ۰،۶۷ درجه بالاتر از میانگین ماه آوریل از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ است.

ماه آوریل در اروپا، حتی ۱.۴۹ درجه گرمتر از مدت مشابه ذکر شده بوده است. این امر غیرعادی نیست. به گفته آژانس محیط زیست اروپا (EEA)، روند افزایش دما در اروپا سریع‌تر از دیگر قاره‌ها است.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=33843

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: