اختصاصی جریان نو؛

جنجال خرید آیفون قسطی با حقوق کارگری / ۲۵ میلیون پیش مابقی طلا!

خرید آیفون قسطی چند وقتی است که به شدت باب شده اما آیا انجام این کار به صرفه است و چرا مردم به سمت چنین کاری می‌روند؟
گوشی آیفون

به گزارش جریان نو، خرید برخی کالاهای لوکس مانند انواع گوشی های آیفون به هر راه و روشی یکی از معضلات امروز ما در ایران است. مدت‌هاست که چرخ اقتصاد خوب نمی‌چرخد و نمی‌توان دلخوش به مسکن‌های موقتی دولت بود. حقوق‌های ناچیزی که درست بعد از دریافت غیب می‌شوند راهی جز سوختن و ساختن برای مردم نگذاشتند. در این میان اما هستند افرادی که هر چه روزگار سخت باشد چیزی از ارزش‌های لاکچری‌پسندانه آن‌ها کم نخواهد کرد.

روی صحبت ما در این گزارش با برخی افراد است که با هزاران قرض و چک و  سایر روش‌ها هر چه اندوخته دارند را خرج خرید «آیفون» می‌کنند. برندی که سال‌هاست محبوبیت خود را در میان مردم پیدا کرده و هر بار با ارائه مدلی جدید بازار را بدست می‌گیرد.

البته به این واسطه کار و بار برخی موبایل‌فروشی‌ها سکه شده است. برخی موبایل فروشی‌ها با نصب برگه « آیفون قسطی» پشت شیشه مغازه خود، مشتریان بسیاری را جذب می‌کنند.

با سری به فضای مجازی کافی است که تنها عنوان « آیفون قسطی» را جست‌وجو کنید تا با شیوه‌های مختلف فروش قسطی آیفون روبه‌رو شوید.

آیفون ۱۳ قسطی چند؟

در برخی از این صفحات با پرداخت ۱۵ میلیون تومان پیش پرداخت درصورتی که با چک خریداری کنید صاحب یک آیفون ۱۳ پرو خواهید شد. البته خیال افرادی که دسته چک نیز ندارند راحت است چرا که با ارائه سفته اما  پیش پرداخت بیشتر نیز امکان خرید آیفون ۱۳ پرو‌ وجود دارد. برای نمونه در برخی از صفحات خرید آیفون ۱۳ پرو با سفته نیاز به پیش پرداخت ۳۷ میلیون تومانی دارد. برای مابقی مبلغ نیز اقساطی ۲ تا ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است.

آیفون 13
آیفون ۱۳

برخی فروشنده‌ها نیز با ویدیوهای تبلیغاتی سعی بر اثبات اصل بودن کالا دارند و در پایان با چشمانی برق زده از شرایط ویژه فروش معاوضه‌ای می‌گویند «آیفون ۱۳ با قیمت استثنایی» در این روش دستگاه قدیمی شما نقش همان پیش پرداخت را دارد.

فروش گوشی بدون جعبه!

در برخی از صفحات مجازی نیر مدل‌های جدید آیفون به صورت اقساطی بدون چک به فروش می‌رسد. به این صورت که جعبه موبایل به خریدار داده نمی‌شود تا در صورت عدم پرداخت اقساط با روش‌هایی آنتن موبایل به اصطلاح بپرد.

برخی دیگر نیز مدل‌های جدید آیفون را با مبلغی کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌فروشند و البته اصرار به اصل بودن این محصول هم دارند که این دسته نیز مشتریان خاص خود را دارند.

در نهایت نیز ویدیوهای مختلفی از رضایت مشتریان در صفحه خواهید دید که حسابی از خرید آیفون راضی هستند و برخی حتی ۲ دستگاه آیفون ۱۳ خریداری می‌کنند.

آِفون 13 و 14
آِفون ۱۳ و ۱۴
آیفون ۱۵ هم قسطی؟

آیفون ۱۵ هم که با ورود به بازار جنجال‌های فراوانی به پا کرد در بازار به صورت قسطی فروخته می‌شود. فروشگاه‌هایی برای خرید این گوشی به صورت قسطی مبلغ ۲۵ میلیون تومان پیش و مابقی را به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند. همچنین سود  ۲.۵ درصدی نیز در نظر گرفته شده است.

لیست قیمت انواع آیفون در بازار

در حال حاضر قیمت آیفون ۱۵ پرو ۲۵۶ گیگ ۶۱ میلیون تومان و نسخه پرومکس با حافظه ۱ ترابایت ۹۱ میلیون تومان است.

در نتیجه با  ۲۵ میلیون پیش پرداخت و پرداخت اقساط ۱۲ ماهه باید ماهانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شود. این مبلغ حتی از حقوق ماهانه یک کارگر بیشتر است.

جنجال خرید آیفون قسطی با حقوق کارگری / ۲۵ میلیون پیش مابقی طلا!

آیفون ۱۴ پرومکس ۲۵۶ گیگ نیز حدود ۶۴ میلیون تومان قیمت دارد. نکته جالب توجه اینجاست که آیفون ۱۳ پرومکس با ۱ ترابایت حافظه به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان در بازار فروخته  و یکی از گران‌ترین مدل‌ها بازار محسوب می‌شود. در نتیجه با  ۲۵ میلیون پیش پرداخت و پرداخت اقساط ۱۲ ماهه باید ماهانه ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود. این مبلغ نیز معادل تقریبا حقوق ۲ ماه یک کارگر است.

در ارزان‌ترین حالت ممکن هم آیفون SE با ۱۲۸ گیگ حافظه حدود ۳۱.۵ میلیون تومان قیمت دارد.

حقوق‌ها کفاف خرید آیفون را می‌دهد؟

حقوق پایه یک کارگر در سال ۱۴۰۲ رقم ۵.۳ میلیون تومان است. حتی اگر پیش پرداخت خرید یک آیفون را ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیریم کارگران باید حقوق ۳ ماه خود را پس انداز کنند. این در حالی است که باید برای خرید و حتی دریافت جعبه گوشی هم مجدد قسط پرداخت شود.

جنجال خرید آیفون قسطی با حقوق کارگری / ۲۵ میلیون پیش مابقی طلا!

سخن پایانی

با توجه به موارد یاد شده هنوز هم جای تعجب دارد که چرا با وجود هزاران چاله خالی که هرگز این حقوق‌های ناچیز آن‌ها را پر نمی‌کند، در گوشه و کنار این شهر از اتوبوس و مترو تا ماشین‌های لاکچری افراد آیفون بدست را می‌بینیم که دغدغه آن‌ها خرید مدل جدید است.

این در حالی است که پیش از این شاید گوشی آیفون نشان از وضعیت مالی خوب فرد خریدار بود اما اکنون تنها حفظ روحیه لاکچری‌پسندانه کافی است تا با هزاران قرض اقدام به خرید این گوشی همراه کنند.

 

گوشی آیفون
گوشی آیفون

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=16687

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: