منو

چرا باید شکلات تلخ مصرف کنیم

فشار خون بالا می‌تواند برای سلامت قلب و عروق خطرناک باشد. پیشگیری و مدیریت این عارضه می‌تواند به تضمین بسیاری از پیامدهای مثبت سلامت کمک کند، اما محققان همچنان به دنبال یافتن بهترین روش‌ها برای پیشگیری از فشار خون بالا هستند. تحقیقی جدید نشان داده که مصرف شکلات تلخ در کاهش فشار خون تاثیر دارد.
کاکائو رکورد زد

به گزارش جریان نو، فشار خون بالا یا پرفشاری خون زمانی اتفاق می‌افتد که که نیروی وارده خون به شریان‌های بدن بیش از حد بالا برود.

محققان می‌خواستند در مورد اینکه چگونه شکلات تلخ ممکن است خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد، بیشتر بدانند. یکی از راه‌هایی که محققان برای بررسی علیت احتمالی این ارتباط، استفاده از تکنیکی به نام «تصادفی‌سازی مندلی» بود. تصادفی‌سازی مندلی ابتکار جدیدی در روش تحلیل آماری است که از تغییرات ژنتیکی، به‌عنوان متغیرهای ابزاری در داده‌های حاصل از مطالعات غیرتجربی به‌منظور ارزیابی و برآورد تاثیرات علی عوامل خطر استفاده می‌کند.

محققان این مطالعه توانستند از داده‌های حاصل از مطالعات مرتبط با ژنوم در دسترس عموم استفاده کنند. آن‌ها مصرف شکلات تلخ و خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی قلبی، سکته مغزی، لخته شدن خون در رگ‌ها و حمله قلبی را بررسی کردند.

نتایج این تحقیق برای موارد مثبت مصرف شکلات تلخ امیدوارکننده بود. محققان دریافتند که پیش بینی ژنتیکی مصرف شکلات تلخ ممکن است به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک کند. داده‌ها همچنین به یک رابطه علی احتمالی بین مصرف شکلات تلخ و کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا اشاره می‌کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40740

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: