راست یا دروغ حمایت پزشکیان از گشت ارشاد

در روزهای اخیر برخی از کانال‌های وابسته به یک جریان انتخاباتی که جزو عاملان و آمران گشت موسوم به "ارشاد" هستند در اقدامی غیر اخلاقی و البته برخاسته از منابع فکری خود خبری را منتشر می‌کنند که از اساس دروغ است.
محسن برهانی جرم شناس

به گزارش جریان نو، این خط خبری مدعی است در جریان سوال از رییس جمهوری در مجلس هشتم مسعود پزشکیان موافق یکی از بندهای مورد پیگیری امضا کنندگان نامه در مورد تساهل دولت وقت نسبت به گشت موسوم به حجاب بوده است.

ستاد دکتر مسعود پزشکیان در این باره پاسخ داد و نوشت : با توجه به جایگاه رییس جمهور در قانون اساسی برگزاری جلسه سوال از رییس جمهور با تشریفات ویژه‌ای همراه است. برای مثال هر نماینده به تنهایی میتواند اقدام به سوال از یکی از وزرا نماید ولی سوال از  رییس جمهور نیازمند درخواست حداقل یک چهارم نمایندگان مجلس است، از این رو برای سوال از رییس جمهور سوالات مختلف مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس تجمیع شده و بصورت یکجا به هیات رییسه مجلس و سپس ریاست جمهوری ارسال میگردد تا از تکرار فرآیند سوال از رییس جمهور پرهیز گردد و در عین حال نمایندگان بیشتری بتوانند سوالات خود را از ریاست جمهوری بپرسند.

امضای دکتر پزشکیان در فرآیند سوال از رییس جمهور در مجلس هشتم ناظر به بندهای دیگر سوالات مطرح شده بوده اما از آنجا که این سوالات با هم تجمیع شده است، این تصویر غلط توسط عده‌ای مغرض القا میشود که نفرات امضا کننده با همه سوالات موافق هستند در حالی که دکتر پزشکیان بارها در نوبتهای مختلف به این مهم اشاره داشته اند که اساسا با این قبیل طرحها مخالف بوده و به هیچ وجه موافق این بند فرآیند سوال از رییس دولت دهم نبوده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37974

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: