تهران پنج هزار اتوبوس کم دارد

شهر تهران باید حداقل ۶ الی ۷ هزار اتوبوس فعال داشته باشد اما روزانه با تلاش زیاد این تعداد اتوبوس فعال را به ۲۰۵۰ دستگاه اتوبوس می رسانیم و این در عدد در حالی است که دوره های قبل حتی تعداد اتوبوس های فعال به کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه رسیده بود که در این دوره ارتقاء یافت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد چرایی افزایش معطلی شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی به ۲۰۵۰ ناوگان رسیده و یکی از اعتراضات مردم این است که میزان معطلی در ایستگاه زیاد است، گفت: در خطوط بی.آر.تی این میزان معطلی به طور میانگین  بین ۴تا ۵ دقیقه است و در خطوط عادی نیز شهروندان به طور میانگین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه معطل می شوند.

به گزارش جریان نو، «مهدی علیزاده» در رابطه با وضعیت اتوبوس های شرکت واحد شهر تهران  با بیان اینکه سهم اتوبوسرانی در آلودگی هوا طبق گزارش سازمان محیط زیست حدود ۵ تا ۶ درصد است، گفت: ما به صورت روزانه حدود ۲۰۰ هزار لیتر گازوئیل تحویل می گیریم که در مقایسه با سایر مشاغل که حتی تا سقف روزانه ۴ میلیون گازوئیل تحویل می گیرند، سهم بسیار کوچکی در آلودگی هوا داریم اما ما به این نقش حداقلی راضی نیستیم و طبق دستورکار شورای شهر تهران در دوره جدید و تاکیدات آقای زاکانی شهردار تهران برای نوسازی در این دوره بیش از ۶۶۲ دستگاه اتوبوس نوسازی شده است.

به گفته وی، شهر تهران باید حداقل ۶ الی ۷ هزار اتوبوس فعال داشته باشد اما روزانه با تلاش زیاد این تعداد اتوبوس فعال را به ۲۰۵۰ دستگاه اتوبوس می رسانیم و این در عدد در حالی است که دوره های قبل حتی تعداد اتوبوس های فعال به کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه رسیده بود که در این دوره ارتقاء یافت.

وی افزود: برای شهر تهران با این وسعت، این تعداد اتوبوس کفاف نمی‌دهد و برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران، برای خرید ۳۰۴۰ دستگاه اتوبوس از محل تولیدات داخلی قراردادی بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان با همت شهردار تهران و شورای شهر منعقد شده است که اتوبوس دیزلی با استاندار یورو ۵ و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز بعد از وقفه ده ساله خریداری شد.

علیزاده ادامه داد: از آنجایی که حجم قرارداد کشش تولید را نداشت؛ بناست تا طبق تفاهم این اتوبوس‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ تحویل شود و در سفر اخیر شهردار تهران به چین نیز قرارداد ۲هزار دستگاه اتوبوس متشکل از ۱۰۰۰ اتوبوس برقی و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس پایه گاز سوز منعقد شده است که ورود این اتوبوس‌ها نیز تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی هوا دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در مورد چرایی افزایش معطلی شهروندان در ایستگاه ها با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی به ۲۰۵۰ ناوگان رسیده و یکی از اعتراضات مردم این است که میزان معطلی در ایستگاه زیاد است، گفت: در خطوط بی.آر.تی این میزان معطلی به طور میانگین  بین ۴تا ۵ دقیقه است و دو علت عمده در طولانی بودن سرفاصله خطوط تندرو است که اصلی ترین آن ورود وسایل نقلیه دیگر به خطوط BRT از جمله موتورسیکلت‌ها و همچنین چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطعات است که سبب می شود در اوج ترافیک فاصله بین سرویس دهی اتوبوس‌ها زیاد شود./ ایسنا

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=9901

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: