بیتا فرهی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

بیتا فرهی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذرماه از دنیا رفت.

به گزارش جریان نو ، بیتا فرهی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذرماه از دنیا رفت.

این بازیگر که چندی پیش به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود؛ امروز دار فانی را وداع گفت.

«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو»، «لامینور» و.. از جمله فیلم‌های سینمایی است که بیتا فرهی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

او متولد ۱۳۳۷ و فارغ‌التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود که برای بازی در هامون توسط ناصر چشم‌آذر به مهرجویی معرفی شده و به سرعت مورد پسند او برای بازی در نقش مهشید قرار گرفت.

این گونه بود که کار خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز نمود و در سال‌های بعدی فعالیت خود را با کارگردانان بزرگی چون احمدرضا درویش، بهمن فرمان آرا، مسعود کیمیایی و رخشان بنی اعتماد ادامه داد.

در سال ۱۳۹۶ در برنامه دورهمی به کارگردانی مهران مدیری و همچنین در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان به عنوان مهمان شرکت کرد؛ وی به دو زبان فرانسه و انگلیسی مسلط بود و یک فرزند دختر دارد که در فرانسه زندگی می‌کند

این هنرمند به دلیل عارضه ریوی و قلبی در چهارم آذرماه ۱۴۰۲ در بیمارستان دی درگذشت و جزئیات مراسم خاکسپاری متعاقباً اعلام می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=10686

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: