اخرین وضعیت «ارس» پلنگ باغ وحش مشهد

«ارس» همچنان محصور و دور از انظار

به گزارش جریان نو:خراسان رضوی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است.

جواد نباتی در گفت‌وگو با ایسنا و در رابطه با آخرین وضعیت ارس عنوان کرد: ارس، پلنگ باغ وحش مشهد که در حال حاضر حدود ۱۲ سال سن دارد، با توجه به سابقه بیماری عصبی پیشرونده و غیر قابل برگشت و افزایش سن گونه وضعیتی خاص داشته که باعث شده  از لحاظ حرکتی ، حرکت محدودی داشته باشد.

وی افزود: این گونه به جهت شکستگی دست چپ از ناحیه بازو  مدتی است که تحت درمان است و به همین علت  در دید عموم  نیست.

نباتی در رابطه با علت این شکستگی اظهار کرد: ارس از سال ۹۷ به دلیل بیماری عصبی گاهی دچار تشنج می‌شود که با دارو تحت درمان است ولی باز هم گاهی اوقات تشنج می‌کند و پس از بررسی‌های انجام شده علت شکستگی بازوی چپ، همین تشنج و به خصوص زمان اوج‌گیری تشنج تشخیص داده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حیوان به دلیل بیماری عصبی کلا  تحرک زیادی ندارد، لنگش و آسیب به بازو  حیوان دیر تشخیص داده شده و اخرین بار لنگش، در حدود دو هفته به اخر سال ۱۴۰۲ یعنی نیمه اسفندماه  دیده شده است.

نباتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری ارس و احتمال ریسک بالا برای بیهوشی ارس، در نهایت با تصمیم تیم درمانی در تاریخ ۱۹ فروردین سال جاری از دست ارس عکس رادیوگرافی تهیه شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ارس در باغ وحش مشهد در فضای مربوط به خودش نگهداری شده، که البته به صورت محصور و دور از انظار عمومی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=33819

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: