منو

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای سلب حق رأی مجارستان

روزنامه پولیتیکو سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که ده‌ها نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای خواستار سلب حق رأی مجارستان در پارلمان شدند.
روسیه

به گزارش جریان نو، روزنامه پولیتیکو سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که ده‌ها نماینده پارلمان اروپا در نامه‌ای خواستار سلب حق رأی مجارستان در پارلمان شدند.

۶۳ نماینده پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای خطاب به اورسلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا و روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا به اقدامات ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا اعتراض کردند.

نمایندگان در این نامه گفتند که نخست‌وزیر مجارستان با سوء استفاده از جایگاه خود به عنوان رئیس دوره‌ای، آسیب جدی به اتحادیه وارد کرده است.

قانون‌گذاران همچنین گفتند: «(اوربان) چندین دیدار دیپلماتیک، از جمله با پوتین در روسیه و شی جین پینگ در چین داشته است که طی آن از عمد اختیارات خود را به اشتباه معرفی کرده است.»

نمایندگان در ادامه ضمن درخواست برخورد با مجارستان اعلام کردند: «این موضوع نیاز به واکنش جدی دارد، مانند تعلیق حق رأی مجارستان در شورا، زیرا که تجربه نشان داد محکومیت لفظی در این شرایط تأثیری نمی‌گذارد.»

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41022

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: