یک حقیقت تلخ در مقایسه قیمت‌ها در ایران و سایر کشورها

قیمت‌ها در ایران و سایر کشورها ممکن است به دلایل مختلف متفاوت باشند. این تفاوت‌ها ممکن است ناشی از عواملی مانند سیاست‌های دولت، نرخ ارز و غیره باشد. در این گزارش ما به مقایسه تفاوت‌های قیمتی ایران با سایر کشورهای می‌پردازیم.
مقایسه

به گزارش جریان نو ، با توجه به اینکه متوسط حقوق کارکنان و کارگران در ایران، چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان و یا حتی کمتر از آن است و میانگین حقوق در اروپا و آمریکا حدود ۳۵۰۰ دلار، پس متوسط حقوق در ایران کمتر تقریبا ۶ درصد حقوق در اروپا و آمریکاست.

بنابراین در شرایط برابر و عادلانه، قیمت‌ها در ایران باید حدود ۶ درصد قیمت‌ها در اروپا و آمریکا باشد.

هر کسی که قیمت کالاها و خدمات را در ایران و سایر کشورها را بدون توجه به حقوق‌ها مقایسه کند، یا مزدور است یا یک احمق به تمام معنا!

نمی‌شود که حقوق ما ۶ درصد حقوق آن‌ها باشد اما موقع بررسی قیمت بنزین، خدمات بهداشتی، برنج و گوشت، قیمت‌ها را با اروپا و آمریکا مقایسه کرد!

مقایسه اول

قیمت برنج در آمریکا باتوجه به کیفیت، از ۰.۴۵ تا ۱.۳۶ دلار برای هر کیلوگرم است یعنی هر کیلوگرم برنج در آمریکا از ۲۳ تا ۷۰ هزار تومان است که با توجه به نسبت حقوق‌ها، برای عادلانه بودن قیمت، هر کیلو برنج در ایران باید ۱,۳۸۰ تا ۴,۰۰۰ تومان باشد.

مقایسه دوم

میانگین قیمت هر لیتر روغن خوراکی طی نوامبر سال جاری در کشور آلمان ۳.۴۲ دلار یعنی هر لیتر روغن خوراکی در آلمان ۱۷۷ هزار تومان است که با توجه به نسبت حقوق‌ها در این دو کشور، قیمت روغن خوراکی در ایران باید هر لیتر ۱۰,۶۷۰ تومان باشد.

مقایسه سوم

قیمت بلیط پروازهای داخلی در سنگاپور، به‌طور میانگین ۵۹ دلار است که می‌شود ۳ میلیون تومان و با توجه به نسبت حقوق‌ها، در ایران قیمت پروازهای داخلی باید حدود ۱۸۵ هزار تومان باشد.

مقایسه چهارم

در کانادا، یک وعده غذای فست‌فود حدود ۸.۸ دلار یعنی ۴۵۷ هزار تومان است و در ایران باید ۲۷ هزار تومان باشد تا عدالت در پرداخت حقوق رعایت شده باشد.

مقایسه پنجم

قیمت یک لیتر بنزین با اکتان ۹۸(در ایران ۹۰ و کمتر است) حدود ۱.۲۵ دلار (۳۷ لیر ترکیه) است یعنی هر لیتر بنزین با کیفیت در ترکیه ۶۵ هزار تومان است و برای اجرای عدالت در ایران، قیمت بنزین با اکتان ۹۸ باید ۳,۹۰۰ تومان باشد.

مقایسه ششم

قیمت گوشت گوسفند در امارات از ۱۰ تا ۴۰ درهم یعنی ۱۴۰ تا ۵۶۰ هزار تومان است که با توجه به مقیاس حقوق‌ها، قیمت گوشت در ایران باید ۸,۴۰۰ تا ۳۳,۶۰۰ تومان باشد.

مقایسه هفتم

قیمت تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۴ اکنون توسط نمایندگی‌های تویوتا در کویت ۶,۵۰۰ دینار کویت قیمت گذاری شده یعنی یک میلیارد تومان! و اگر قرار بر عادلانه بودین قیمت به نسبت حقوق‌ها باشد، تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۴ باید در ایران ۶۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

مقایسه هشتم

اجاره خانه برای شهرهای بزرگ در استرالیا به‌طور میانگین ۵۹۷ دلار یعنی ۳۰ میلیون تومان است و برای تحقق عدالت در پرداخت حقوق و قیمت‌ها، اجاره خانه برای شهرهای بزرگ در ایران باید ۱.۸ میلیون تومان باشد.

متاسفانه عده‌ای ریزه خوار و مواجب بگیر، در هر مرحله برای توجیه افزایش قیمت‌ها، بدون توجه به حقوق تحقیرآمیز در ایران، اقدام به مقایسه قیمت کالا و خدمات در ایران با سایر کشورها می‌کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=13720

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: