منو

پیچ و رولپلاک سنگ نما چیست؟

پیچ و رولپلاک سنگ نما فرایندی است که منجر به مقاوم‌سازی نما شده و بدون آن‌که بر جلوه بصری آن تاثیر منفی داشته باشد، از ریزش سنگ نما جلوگیری می‌کند. این فرایند مهندسی به شکل تخصصی بعد از اجرای نما انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا راجع‌به پیچ و رولپلاک سنگ نما و نحوه اجرای آن اطلاعات بیشتری ارائه دهیم.
رولپلاک

به گزارش جریان نو، نمای هرسازه یک آیتم مهم در ایجاد جلوه بصری و هویت آن شناخته می‌شود. بسیاری از ساختمان‌هایی که نمای شیک و لاکچری دارند، می‌توانند به‌راحتی پروسه برندسازی را برای فروش واحدهای آن یا خدمات رهن و اجاره دنبال کنند. گذشته از تامین جنبه‌های زیبایی که در اجرای نما حاصل می‌شود، استحکام سازه نیز از طریق نما تامین می‌شود. این درحالیست که مقاوم‌سازی نما نقش بسیار مهمی در حفظ جنبه‌های کاربردی و زیبایی آن دارد. ازآنجاکه نمای ساختمان مدام در معرض عوامل محیطی و آلاینده‌های مختلف قرار دارد، در طول زمان فاکتورهای کیفی خود را از دست می‌دهد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما چیست؟

پیچ و رولپلاک سنگ نما فرایندی است که منجر به مقاوم‌سازی نما شده و بدون آن‌که بر جلوه بصری آن تاثیر منفی داشته باشد، از ریزش سنگ نما جلوگیری می‌کند. این فرایند مهندسی به شکل تخصصی بعد از اجرای نما انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا راجع‌به پیچ و رولپلاک سنگ نما و نحوه اجرای آن اطلاعات بیشتری ارائه دهیم.

ریزش سنگ نما میتواند خسارت های سنگینی بر دوش شما و سایرین بگذارد پس سریعا سنگ را پیچ کنید .

ضرورت پیچ و رولپلاک نما

در اجرای نمای هرسازه قانونی به نام ریزش سنگ وجود دارد که براساس آن می‌توان گفت نمای ساختمان در درازمدت دچار تخریب می‌شود. درصورتی‌که اقدامات اصولی انجام نگیرد، نمی‌توان مانع تخریب نما شد. اگرچه عمر برخی از نماهای ساختمانی به‌واسطه متریال‌های باکیفیتی که در اجرای آن‌ها استفاده شده، زیاد است؛ اما به‌هر‌حال در درازمدت دچار فرسایش و تخریب می‌شوند. عوامل متعددی مانند آلاینده‌های محیطی، شرایط اقلیمی مختلف، زمین لرزه، استفاده از متریال‌های نامرغوب و … در این تخریب نقش دارند.

درصورتی‌که بتوانید به تعمیر بخش‌های کوچکی از نما که دچار ریزش شده‌اند، بپردازید، می‌توانید از تخریب گسترده‌تر آن جلوگیری کنید؛ چه بسا بهتر است که بعد از اتمام کار نما، مقاوم‌سازی آن را با استفاده از پیچ و رولپلاک انجام دهید. اگرچه ممکن است در این صورت هزینه‌های جاری اجرای پروژه افزایش یابد؛ اما شما یک نمای دائمی زیبا و مقاوم خواهید داشت. پیچ و رولپلاک سنگ نما یک نوع خدمات تخصصی است که برای جلوگیری از ریزش نمای ساختمان استفاده می‌شود و مزایای آن به‌صورت دائمی تعریف شده است.

پیچ و رولپلاک نما چیست؟

پیچ و رولپلاک قطعات معمولی هستند که بارها دیده‌اید. آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، نحوه مقاوم‌سازی نما با استفاده از این متریال‌هاست. پیچ و رولپلاک سنگ نما با استفاده از راپل و بدون نیاز به داربست اجرا می‌شود. تعمیر نما با استفاده از داربست سخت و زمان‌بر است و هزینه‌های اجرای سازه را افزایش می‌دهد، در‌حالی‌که به‌دلیل محدودیت به دسترسی در برخی از قسمت‌های نما نمی‌توان از کیفیت خروجی کار اطمینان کامل داشت. در فرایند پیچ و رولپلاک با استفاده از راپل، امکان دسترسی به تمام قسمت‌های نما فراهم می‌شود.

خدمات پیچ و رولپلاک در نماهای سنگی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ملات یا چسبی که پشت سنگ‌ها به‌کار می‌رود، به دلایل مختلفی در طی زمان چسبندگی خود را از دست می‌دهد و سنگ‌ها دچار ریزش می‌شوند. درحالی‌که سنگ‌های نما بعد از پیچ کردن به یکدیگر در جای خود فیکس می‌شوند و در درازمدت ریزش نخواهند کرد. معمولا راپل‌کاران برای حفظ جنبه‌های زیبایی نما بعد از پیچ و رولپلاک آن، روی پیچ‌ها را با بتونه می‌پوشانند و سپس با رنگ سنگ مناسب پوشش می‌دهند. تمامی پیچ‌هایی که در این پروسه استفاده می‌شوند، از جنس استیل گالوانیزه و ضدزنگ هستند و در درازمدت آسیبی نمی‌بینند.

نحوه اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

برای اجرای این پروسه مقاوم‌سازی، راپل‌کار یا طناب‌کار از قسمت پشت بام ساختمان بر نما فرود می‌آید و زمانی که تعادل خود را برقرار ساخت، با استفاده از تجهیزاتی که به‌همراه دارد، فرایند پیچ و رولپلاک را اجرا می‌کند. راپل‌کار علاوه‌بر تخصصی که در مقاوم‌سازی نما دارد، برای کار با راپل نیز آموزش دیده است. در نظر داشته باشید اگر شدت ریزش نما زیاد باشد، پیچ و رولپلاک کردن آن نیز سخت‌تر خواهد شد؛ چون ابتدا باید سنگ نما با استفاده از ملات و مصالح دیگر اجرا شود؛ به‌همین خاطر توصیه می‌کنیم بعد از اتمام کار نما برای مقاوم‌سازی آن با استفاده از پیچ و رولپلاک اقدام کنید.

مزایای پیچ و رول پلاک نما

اگرچه راپل‌کاری سختی‌ها و خطرات خاص خود را دارد، اما قطعا برای تامین امنیت راپل‌کار تدابیری اندیشیده شده و درصورت بروز سانحه، مسئولیت آن به‌عهده شرکت راپل‌کار است. مزایای این نوع خدمات بیشتر متوجه صاحبین پروژه‌های ساختمانی است. ازآنجاکه برای پیچ و رولپلاک سنگ نما به داربست نیاز ندارید، پروژه با سرعت بیشتری انجام می‌شود؛ به‌علاوه این‌که مزاحمت و خطری متوجه عابرین پیاده نیست. استفاده از این خدمات در شهرهای پرجمعیت که بافت‌های فرسوده نیز دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ مخصوصا بستن داربست مقابل ساختمان‌هایی که در خیابان‌های اصلی و در مسیر تردد عموم قرار دارند. اگر بر حسب اتفاق حادثه‌ای برای عابرین پیاده رخ دهد، ساکنین ساختمان باید خسارت آن را پرداخت کنند. کاهش روند اجرای پیچ و رولپلاک نیز بر هزینه‌های جاری پروژه می‌افزاید. درنهایت می‌توان گفت استفاده از خدمات راپل‌کار از تمام جهات به‌صرفه و‌ ایده‌آل است.

هزینه پیچ و رولپلاک

هزینه این‌کار باتوجه‌به فاکتورهای متعددی مشخص می‌شود. هرچه شدت تخریب نما، مساحت کار و ارتفاع ساختمان کمتر باشد، هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما نیز کمتر می‌شود. اگر از یک شرکت خدماتی معتبر در این زمینه استفاده کنید، می‌توانید ضمن اطمینان از کیفیت اجرای کار، در هزینه‌های جاری نیز صرفه‌جویی کنید. معمولا تکنسین‌های شرکت راپل‌کار ابتدا از محل اجرای کار بازدید می‌کنند و هزینه حدودی رولپلاک را ارائه می‌دهند. نوع خدمات طناب‌کار نیز در تعیین هزینه‌های ترمیم نمای سنگی موثر است. به‌عنوان مثال: ممکن است راپل‌کار متخصص براساس نوع سنگ از روش‌های دیگری استفاده کند.‌ برای سنگ‌های کوچک یا نماهای آنتیک می‌توان از چسب‌های مخصوص استفاده کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به پیچ و رولپلاک سنگ نما و مزایای آن در ترمیم نماهای سنگی فرسوده صحبت کردیم. این روزها ترمیم نماهای آسیب‌دیده و مقاوم‌سازی نماهای نوساز با استفاده از داربست منسوخ شده و این پروسه مهندسی از طریق خدمات راپل‌کاری در ارتفاع انجام می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از خدمات طناب‌کار و پیچ رولپلاک سنگ نما از ریزش آن جلوگیری کرده و جلوه بصری نمای ساختمان خود را حفظ کنید. برای این منظور بهتر است یک شرکت متخصص و معتبر نظیر جهان فرود و میهن راپل و امازون را در این زمینه انتخاب کنید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=26942

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: