عضو هیئت رئیسه مجلس:

ورود صنعت کشتی سازی به علوم هایتک ارزشمند است/ کمتر از ۹ درصد از جمعیت کشور در سواحل ساکن هستند!

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: سوء مدیریت باعث شده کمتر از ۹ درصد از جمعیت کشور در سواحل ساکن شوند و در محرومیت به سر ببرند.
کشتی

جریان نو؛ مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مرکز ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی اظهارداشت:  فعالیت هایی که  در ایزوایکو انجام شده در سایه تحریم صورت گرفته است هر چند که ما معتقدیم اگر کسی بگوید تحریم تاثیرگذار نبوده حرف دقیقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاعات صحیح به مردم و نخبگان بدهیم افزود: تحریم یه معنای محدودیت و ایجاد خلل و مشکل در تامین منابع است اما باعث خودکفایی ما در بسیاری از علوم و تکنولوژی ها از جمله علوم هایتتک شده است و نتیجه آن این شده است که امروز شاهد ایران اسلامی  مقتدر هستیم و همگان این اقتدار و بخشی از این توانمندی ها را در عملیات “وعده صادق” به چشم خود دیدند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : البته این غفلت به ما بر می گردد که  حرکت در لبه تکنولوژی و علوم هایتک را فقط  در حوزه علوم نظامی  به مردم اطلاع رسانی کرده ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: مجموعه ایزوایکو نشان داد به دلیل تحریم و محدودیت ها مجبور شده خودش آستین همت را بالا زده و هر آنچه از تاسییسات دریایی که نیازمند آن بوده از جمله  ناو، ناوشکن و کشتی را تولید کند.

ورود صنعت کشتی سازی به علوم هایتک ارزشمند است/ کمتر از ۹ درصد از جمعیت کشور در سواحل ساکن هستند!

یوسفی با بیان اینکه  گزارش هایی که شنیدم نشان می دهد این شرکت توانسته  در بخشی از تکنولوژی های هایتک که در اختیار کشورهای پیشرفته است  ورود کند که بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس با اشاره به اینکه ما در گذشته نتوانسته ایم از ظرفیت دریا  به درستی استفاده کنیم افزود: خوشبختانه  مقام معظم رهبری با ژرف نگری که دارند بسیار دقیق راه توسعه و پیشرفت کشور را توجه به توسعه دریامحور عنوان کردند.

وی تصریح کرد:  با توجه به دسترسی به آبهای آزاد و ببین المللی خلیج فارس و دریای عمان شاهراههای کلیدی کشور است و در غرب آسیا حرف برای گفتن داریم ضمن اینکه خلیج فارس مخزن انرژی دنیاست.

یوسفی  با تاکید بر اینکه  اقتصاد دریا فقط صید و ماهیگیری نیست و به معنای صنعت دریا و استفاده از ظرفیت تکنولوژی در تولید تاسیسات دریایی و کشتی هاو وشناور هاست خاطرنشان کرد: در دنیا هر کشوری که به آب های آزاد دسترسی  داشته باشدتا شعاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری از پسکرانه و  ساحل بیش از نیمی از جمعیت شان آنجا ساکن می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما کمتر از ۹ درصد از جمعیت در بیش از ۵ هزار کیلومتر سکنی گزیده اند که عمدتا هم استانهای محروم هستند  که این اتفاق تلخ محصول عدم استفاده از ظرفیت خدادادی، سومدیریت و هدررفت منابع و سرمایه است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به برگزاری ببیست و هشتمین نمایشگاه  نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در حال حاضر در حوزه فشارافزایی باید به سمت فشارافزایی در مخاذن مشترک دریایی برویم که قطعا مقدمه آن نیازمند تاسیسات دریایی است و شرکت هایی همچون ایزوایکو  نقش بی بدیلی در ساخت این تاسیسات دارند.

یوسفی افزود: در مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه تاکیدمان به ظرفیت های زمین مانده بود که از این ظرفیت ها  اقتصاد دریا و سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز مخصوصا در میادین مشترک است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=33925

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: