مهندسی شگفت‌انگیز پناهگاهی با مناظری پانورامایی از کوهستان+عکس

تصاویری از شگفت‌انگیزترین پناهگاه‌های کوهستانی با مناظری بی‌نظیر و پانورامایی را در این گزارش ببینید.
پناهگاه

 

استودیوی معماری EX از پانل های پیش ساخته CLT و روکش آلومینیومی برای ایجاد پناهگاه کوهستانی Pinwheel Shelter در ایتالیا استفاده کرد.

این پناهگاه که در ارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا در نزدیکی دره شوش علیا قرار دارد، با اصول برگشت پذیری و سبکی ساخته شده است.

پوسته چوبی و آلومینیومی تا شده از بالا به شکل چرخ فرعی شکل می‌دهد و نمای ۳۶۰ درجه را بر روی زمینه کوهستانی می‌دهد. این توسط EX طراحی شده است تا در شیب اسکری که روی آن قرار دارد، محتاطانه باشد.

 

مهندسی شگفت‌انگیز پناهگاهی با مناظری پانورامایی از کوهستان+عکس

میشل ورساچی، بنیانگذار EX به Dezeen گفت: هدف ما ایجاد ساختاری کاملاً برگشت‌پذیر و کم تهاجمی بوده است.

او ادامه داد: ما از سازه های سبک وزن مانند چادرهای آلپاین الهام گرفتیم.

این سیستم خشک تنها در چهار روز مونتاژ می شود و به راحتی جدا می شود.

مهندسی شگفت‌انگیز پناهگاهی با مناظری پانورامایی از کوهستان+عکس

 

EX این پناهگاه را به یاد استفانو برونه، کوهنوردی که هنگام رانندگی با سرعت جان باخت، ایجاد کرد. این شهر در دره شوش علیا بین شهرهای اولکس و باردونکیا قرار دارد که برای او و خانواده‌اش اهمیت ویژه‌ای دارد.

این سازه به عنوان یک توقفگاه بسیار مورد نیاز در این مسیر مرتفع عمل می کند که در معرض طوفان های ناگهانی و سایر تغییرات هواشناسی است.

 

مهندسی شگفت‌انگیز پناهگاهی با مناظری پانورامایی از کوهستان+عکس

شکل و جهت آن با توجه به حرکت خورشید، باد و محیط آلپ طراحی شده است که منجر به ساختاری کم ارتفاع می شود.

ورساچی توضیح داد: «هدف ما برقراری رابطه قوی با محیط کوهستانی با استفاده از رویکرد هنر زمین بود».

با توجه به پیش ساخته بودن و عناصر سازه ای در این پروژه، ما به طور گسترده ساختارهای تاشو و تکنیک های اوریگامی را بررسی کردیم.

 

مهندسی شگفت‌انگیز پناهگاهی با مناظری پانورامایی از کوهستان+عکس

از نظر بیرونی، ساختار الواری متقاطع پناهگاه (CLT) با آلومینیوم پوشانده شده بود و دارای دهانه های قرمز روشن برای تضاد با محیط برفی است. شکل چادر مانند این پناهگاه به آن اجازه می دهد در زیر برف غوطه ور شود و تنها ورودی های آن آشکار باشد.

پوسته ساختاری پناهگاه توسط یک پایه فولادی که بر روی چهار پایه پیش ساخته قرار دارد، پشتیبانی می‌شود و مونتاژ و جداسازی آسان را تسهیل می‌کند.

مهندسی شگفت‌انگیز پناهگاهی با مناظری پانورامایی از کوهستان+عکس

 

ورساچی می‌گوید: «پوسته آلومینیومی بیواک، معماری جوی را تعریف می‌کند که درگیر گفتگو با نور آلپ، رنگ‌های صخره‌ها و دامنه‌های برفی اطراف است.

“این یک فعل و انفعال پویا از بازتاب ها ایجاد می کند که به شرایط آب و هوایی در حال تغییر پاسخ می دهد.”

 

این پناهگاه به صورت شعاعی در پلان سازماندهی شده بود و چهار بال در اطراف یک شومینه نمادین در قلب آن قرار داشت. نسبت های به کار رفته یادآور اندازه تشک های تاتامی ژاپنی است.

در داخل، هر بال دارای ارتفاع کمتری است، به این معنی که بازدیدکنندگان باید خم شوند تا از فضاها همانطور که در یک چادر استفاده می کنند استفاده کنند. این سازه می تواند هشت تا ده تخت را روی سکوی چوبی برجسته خود قرار دهد.

دیوارهای چوبی آن به رنگ قرمز رنگ آمیزی شده بود و از طریق تعامل نور از طریق بازشوها، فضایی درونی را به وجود می آورد که یادآور حضور در چادر است.

مهندسی شگفت‌انگیز پناهگاهی با مناظری پانورامایی از کوهستان+عکس

 

EX یک کارگاه طراحی مستقر در میلان ایتالیا است که هدف آن ایجاد پل بین هنر، منظره و فناوری از طریق معماری است که توسط Versaci و Andrea Cassi تأسیس شده است.

در جای دیگری در کوه‌های آلپ، شبکه معماری یک سکوی دید ساخته شده از فولاد در حال هوازدگی در قله پشته یخچالی در جنوب تیرول ایتالیا ایجاد کرد، در حالی که معماران استودیو Seilern دو رستوران را در بالای کوه گوتش در سوئیس تکمیل کرده‌اند.

عکس توسط توماسو کلاوارینو است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=25216

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: