منو

غذایی که عمر ژاپنی ها را طولانی می کند

مردم کشور ژاپن به داشتن عمر طولانی معروف هستند، و عوامل تاثیرگذار در این موضوع راز هایی است که در سبک زندگی آنها پنهان است.
عمر

ژاپنی ها رژیم‌ های غذایی متفاوتی دارند. سبک زندگی آن ها هم خاص است و شاید با سبک زندگی ما ایرانی ها خیلی فرق داشته باشد اما چیزی که خیلی واضح و مشخص است، اینست که ژاپنی ها به طور میانگین عمر طولانی دارند.

به گزارش جریان نو، مردان ژاپنی معمولاً به طور میانگین تا سن ۸۱ سالگی عمر می کنند و زنان آنها هم به طور میانگین به سن ۸۷ سالگی می رسند. در صورتی که در بسیاری از کشور ها چنین اتفاقی نمی‌ افتد‌. مهم ترین مزیت شان این است که آن ها در سنین بالا هم بدن سالمی دارند. به نظر شما راز طولانی بودن عمر ژاپنی ها چیست؟

رژیم غذایی سالم

اگر بخواهیم ژاپن را با کشور های مختلف مانند ایران، کانادا، فرانسه، ایتالیا و آمریکا مقایسه کنیم، متوجه می‌ شویم که ژاپنی ها گوشت قرمز کم تری مصرف می‌ کنند. مقدار مصرف لبنیات، شکر، شیرین کننده، سیب زمینی و حتی میوه در آن ها کمتر است.

بیشتر به سراغ غذاهای دریایی، ماهی، برنج، سویا و چای رفته اند. مطالعات و نظرسنجی‌ های سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که ژاپنی ها به طور میانگین در طول روز ۲۶۹۷ کیلو کالری مصرف می کنند که این عدد برای کشور های بزرگ دیگر بسیار بیشتر است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=35968

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: