رئیس سازمان هواشناسی کشور؛ در حال بارورسازی ابرها هستیم

رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص بارورسازی ابرها و اثرات آن بر افزایش میزان بارندگی‌ها گفت: بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است که در همه کشورهای دنیا انجام می‌شود و قابل اجرا بوده و در تمام آزمایشگاه‌های مرتبط، این موضوع بررسی شده است.
ابر

به گزارش جریان نو، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص بارورسازی ابرها و اثرات آن بر افزایش میزان بارندگی‌ها گفت: بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است که در همه کشورهای دنیا انجام می‌شود و قابل اجرا بوده و در تمام آزمایشگاه‌های مرتبط، این موضوع بررسی شده است.

بر اساس نقشه‌ها، شواهد و اطلاعات موجود، برای فصل زمستان تا اوایل بهار سال آینده سیگنال خاصی در مورد بارش‌ها وجود ندارد، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها نرمال به سمت کم‌بارشی باشد.

وی با بیان این‌که ممکن است امواجی به صورت غیرمترقبه، موقت و موردی کشور را تحت تاثیر قرار دهد که این امواج در الگوها و مدل‌ها دیده نمی‌شود، افزود: ۳.۵ سال است که در کشور شرایط خشکسالی داریم و باید در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست برنامه‌های جدی داشته باشیم.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: ادعاهای متفاوتی در خصوص تولید بارش وجود دارد و آنچه می‌توانیم به آن استناد کنیم، مقالات و مستنداتی بوده که در سازمان‌ها و ژورنال‌های بین‌المللی منتشر می شوند. در ایران نیز سازمانی زیر نظر وزارت نیرو در رابطه با بارورسازی ابرها در حال فعالیت است.

 

منبع؛ همشهری آنلاین

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=16881

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: