منو

کلید خوردن روش جدید مبارزه با موش‌های پایتخت

مدیر کنترل جانوران مضر سازمان مدیریت پسماند:  برای مبارزه با موش‌ها، اولین‌بار از نانو پودر غیرسمی «شوک بوم» به صورت پایلوت در مناطق ۱۱و ۱۲ استفاده شد. با توجه به اینکه موش موجود باهوشی است و بدن آن به سم عادت می‌کند، هر سه ماه، سم را تغییر می‌دهیم.
موش

به گزارش جریان نو؛ داوود گودرزی؛ مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و مبارزه با جانوران موذی اظهار کرد: برای مبارزه با موش‌ها، اولین‌بار از نانو پودر غیرسمی «شوک بوم» به صورت پایلوت در مناطق ۱۱ و ۱۲ استفاده شد. با توجه به اینکه موش موجود باهوشی است و بدن آن به سم عادت می‌کند، هر سه ماه، سم را تغییر می‌دهیم. در روش فیزیکی مبارزه با موش‌ها از تله چسبی و دریچه‌های یک‌طرفه هم استفاده می‌کنیم و بکارگیری روش مکانیکی هم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فصل گرما زمان زاد و ولد موش است، افزود: تعداد تماس و شکایت شهروندان درخصوص موش‌ها با سامانه ۱۳۷ در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است، اما با این حال ما باید بیشتر تلاش کنیم و در این مسیر به کمک و همراهی شهروندان نیازمندیم.

گودرزی گفت: نریختن زباله در معابر و انهار که در واقع غذای موش‌ها را تامین می‌کند و باعث افزایش جمعیت آن‌ها می‌شود، یکی از موثرترین شیوه‌های مبارزه و کنترل جمعیت این جوندگان موذی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41088

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: