چرا باید برای باغچه از آبپاش شیلنگ استفاده کنید؟

امروزه همه شاهد وجود باغچه‌های کوچک در خانه‌های ویلایی و ساختمان‌ها هستیم. این باغچه‌ها نه‌تنها زیبایی فضا را دو چندان می‌کنند بلکه باعث ایجاد انرژی مثبت درون افراد و افزایش انرژی آنها نیز می‌شوند. از این رو استفاده از گل و گیاهان در فضای خانه و حیاط بسیار رواج پیدا کرده است.
آبپاش شیلنگ

به گزارش جریان نو، اما نکته‌ای که وجود دارد نگهداری و پرورش این گیاهان است که در صورت بی‌توجهی و رعایت نکردن نکات طولی نمی‌کشد که باغچه شما به یک قتل‌گاه گیاهان تبدیل شود. پس باید به نکات پرورش آنها توجه کافی داشته باشید. یکی از این نکات آبیاری است. آبیاری گیاهان از طریق سنتی و دستی صورت می‌گیرد که این روش آبیاری معایب زیادی دارد. یکی از معایب آن فشار زیاد آب است که می‌تواند موجب آسیب رسیدن به گیاهان شود. توصیه ما برای جلوگیری از چنین مشکلی استفاده از سرشیلنگ‌های آبپاش است که آب را به صورت یکنواخت روی تمام گیاهان پخش می‌کند. اگر از دسته افرادی هستید که به سلامت گیاهان و شادابی آنها اهمیت می‌دهید ادامه مقاله را از دست ندهید.

استفاده از سرشیلنگ

سرشیلنگ یک ابزار آبیاری گیاهان است که به دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد امروزه بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. در واقع آبپاش سرشیلنگی از ابزارهای متداولی است که برای آبیاری و پاشیدن آب بر روی گیاهان و فضای سبز بکار گرفته می‌شود. این محصول بر انتهای شیلنک نصب می‌شود و مدل‌های مختلفی دارد و در انواع گوناگونی تولید می‌شود که هرکدام الگوی پاشش متفاوتی دارند.

از انواع این محصول باید به آبپاش سر شیلنگ پلاستیکی و برنجی اشاره کنیم که در ادامه شما را به‌طور گسترده با انواع این محصول آشنا می‌کنیم. این محصول دارای قابلیت تنظیم فشار آب است که این مورد یکی از ویژگی‌های مهم در آن محسوب می‌شود. در رابطه با افزایش یا کاهش فشار آب تنها کافیست اهرم آبپاش را فشار داده و یا رها کنید تا شاهد فشار ضعیف و یا فشار قوی آب باشید. همچنین این محصول دارای ویژگی دیگری مانند حالت‌های مختلف پاشش آب هستند. برای مثال شما می‌توانید این محصول را در مدل‌ هفت حالته تهیه کرده و استفاده کنید.

کاربرد این محصولات تنها به آبیاری باغچه و گیاهان ختم نمی‌شود و به دلیل ساختاری که دارند در مکان‌های دیگر نیز به کار گرفته می‌شوند. در ادامه شما را به‌طور گسترده در رابطه با کابرد این محصول آشنا می‌کنیم. ادامه مقاله را از دست ندهید.

انواع کاربرد آبپاش شیلنگ

این محصول در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانسته در کاربردهای دیگر نیاز توقع خریداران را برآورده کند. از کاربردهای رایج این ابزار باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • همانطور که می‌دانید کاربرد اصلی این محصول آبیاری فضای سبز و گیاهان باغچه است.
  • کاربرد دیگر آن که بسیار به چشم می‌خورد شست‌وشو و تمیز کردن محوطه می‌باشد.
  • همچنین از سرشیلنگ آبپاش برای خنک کردن فضا و محیط در فصول گرم سال نیز استفاده می‌شود.
  • مورد دیگری که به چشم می‌خورد ایجاد رطوبت در هوا برای فراهم کردن آسایش است.
  • مورد دیگری که شاید دیده باشید استفاده این محصول برای شست‌وشیو ماشین است که کمک زیادی به صرفه‌جویی آب در این حالت می‌کند.
  • ناگفته نماند که استفاده از این ابزار در صنایع و کارخانجات هم به چشم می‌خورد.

در کل آبپاش شیلنگ یک وسیله بسیار کارآمد و رایج است که کمک زیادی به پخش آب به صورت یکنواخت می‌کند و همچنین در صرفه‌جویی آب نیز تاثیر بسزایی دارد.

انواع آبپاش شیلنگ از نظر جنس

همانطور که بالاتر هم ذکر کردیم این محصولات انواع مختلفی دارند و در مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. از رایج‌ترین آنها باید به سرشیلنگ آبپاش پلاستیکی و برنجی اشاره کنیم. این دو محصول از نظر جنس و شکل ظاهری تفاوت‌هایی باهم دارند اما کار یکسانی انجام می‌دهند. در ادامه شما را به‌طور گسترده‌تر با هرکدام از آنها آشنا می‌کنیم. شما میتوانید با استفاده از یک بست فلزی آبپاش را به شیلنگ محکم کرده باغچه خود را آبیاری کنید.

آبپاش شیلنگ پلاستیکی

این محصول همانطور که از نامش پیداست از پلاستیک ساخته شده و به دنبال این موضوع از وزن سبکی برخوردار است. مقاومت نسبتا بالایی دارد و از طول عمر خوبی نیز برخوردار است. این نوع سرشیلنگ اکثرا برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به کارایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است.

چرا باید برای باغچه از آبپاش شیلنگ استفاده کنید؟

از ویژگی‌های این محصول باید به مقاومت بالای آن اشاره کنیم. علت این مقاومت هم استفاده از پلاستیک باکیفیت و فشرده در ساختار آن است. به دنبال این موضوع در برابر ضربه نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد. مورد دیگری که در این نوع آبپاش شیلنگ به چشم می‌خورد مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی است. یعنی در هر نوع شرایط آب و هوایی به راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توان از این محصول استفاده کرد.

از دیگر مزیت‌های این محصول باید به حالات خروجی مختلف آن اشاره کنیم. یعنی شما با توجه به نیاز خود می‌توانید حالت خروجی آب را تغییر دهید. همچنین این نوع آبپاش در برابر اشعه خورشید نیز مقاومت بالایی دارد و به سادگی آسیب نمی‌بیند.

آبپاش شیلنگ برنجی

آبپاش شیلنگ برنجی نیز نوعی دیگر از آبپاش‌های موجود در بازار است که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد بسیار محبوب شده و استفاده از آن رواج پیدا کرده است. این محصول با توجه به ساختاری که دارد بسیار مقاوم است و نسبت به دیگر محصولات مشابه خود از طول عمر و دوام بسیار بیشتری برخوردار است و به سادگی آسیب نمی‌بیند. سرشیلنگ برنجی وزن سنگین‌تری داشته و با توجه به مواردی که گفته شد از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

ویژگی‌های این محصول  برای شیلنگ آب عبارت‌اند از: مقاومت در برابر ساییدگی و خوردگی، طول عمر بالا و ضد زنگ بودن. مواردی که نام بردیم از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع سرشیلنگ آبپاش هستند که توانسته‌اند توقع مصرف‌کنندگان را در استفاده برآورده کنند. اگر قصد خرید آبپاش شیلنگ را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه بازاری بزنید و از محصولات این فروشگاه دیدن کنید. فروشگاه بازاری با ارائه محصولات مرغوب با قیمت مناسب به یکی از فروشگاه‌های معتبر برای خرید لوازم یدکی و صنعتی تبدیل شده است.

مزایای استفاده از سرشیلنگ آبپاش در مقایسه با آبیاری دستی

استفاده از سرشیلنگ آبپاش نسبت به دیگر آبیاری دستی و سنتی دارای مزیت‌های بی‌شماری است که باعث برتری سرشیلنگ آبپاش نسبت به روش دستی شده است. در این قسمت قصد داریم شما را با تفاوت‌های این دو روش آشنا کنیم. همراه ما باشید.

  • سهولت در استفاده: از مهم‌ترین مزیت‌های این روش باید به راحتی استفاده و همچنین نصب آسان این محصول اشاره کنیم. همچنین به سادگی می‌توان زاویه و یا الگوی پاشش آن را تغییر داد.
  • صرفه‌جویی در مصرف آب: با پخش یکنواخت آب از طریق این ابزار شاهد جلوگیری از هدر رفتن آب خواهیم بود.
  • سرعت بالاتر در آبیاری: با استفاده از سرشیلنگ آبپاش شاهد پوشش مساحت بیشتری در زمان کمتر خواهیم بود.
  • جلوگیری از فرسایش خاک: در این روش با فشار کمتری که ایجاد می‌کند برخلاف شیلنگ باعث شسته شدن خاک نمی‌شود.
  • قابلیت تنظیم الگوی پاشش: همانطور که قبل‌تر به این موضوع اشاره کردیم سرشیلنگ آبپاش دارای حالت‌های مختلف پاشش آب است و می‌توان پاشش آب را به حالت دلخواه تغییر داد.

سخن پایانی

سرشیلنگ آبپاش یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای آبیاری باغچه و گیاهان از آن استفاده کنید. استفاده این محصول در دراز مدت باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود و در نتیجه باغچه‌ای زیبا و شاداب خواهید داشت.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=32060

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: