منو

مسعود پزشکیان از زاویه‌ای دیگر؛ مردی بزرگتر از زندگی

اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد، همه چیز تحت لایه دیگری از عدم اطمینان قرار خواهد گرفت. اما می‌دانیم که پزشکیان یک جراح قلب ماهر است و این صبر، دقت و احساس مسئولیت را به دفتر رئیس جمهور ایران می‌آورد.
پزشکیان

به گزارش جریان نو؛ توصیف یک فرد چند بعدی پر از اراده و خوش بینی در چند کلمه آسان نیست. مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران از هر نظر بزرگتر از زندگی است.

برای این که تصور کنیم مسعود پزشکیان چه نوع رئیس‌جمهوری خواهد بود، احتمالاً سیاست‌های داخلی و خارجی او چگونه خواهد بود و شانس موفقیت او چقدر است، اجازه دهید این‌گونه شروع کنیم که مسعود پزشکیان در دسته‌بندی خودش قرار دارد.

زمانی می‌توانیم به درک دکتر مسعود پزشکیان نزدیک شویم که در لحظات تعیین کننده‌ای از زندگی دکتر مسعود پزشکیان خود را به جای او تصور کنیم.

پزشکیان و از دست دادن همسر و فرزندش

مسعود پزشکیان در سال ۱۹۹۳ همسرش دکتر فاطمه مجیدی متخصص زنان و پسر کوچکشان را در تصادف جاده‌ای بر اثر برخورد خودرویشان به صخره در استان تبریز از دست داد. ضربه‌ای ناگهانی و سنگین برای پزشکیان بود. تصمیم گرفت دوباره ازدواج نکند. در عوض، او یاد گرفت که چگونه برای سه فرزند باقیمانده خود، یک دختر و دو پسر، آشپزی کند و همه کار‌ها را انجام دهد.

او علاوه بر زندگی بسیار پرمشغله خود به عنوان جراح قلب و مسئولیت‌های اداری خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال ۱۹۹۴، همه ساله کتاب‌های درسی فرزندان خود را مرور می‌کرد تا بتواند به آن‌ها در انجام دروس کمک کند و به آن‌ها به عنوان معلم خصوصی خدمت کند.

پزشکیان و فرزند پروری

تصمیم او برای وقف زندگی خود به فرزندانش پر از فداکاری بود، اما موفقیت امروز فرزندانش گواه این است که او انتخاب سخت، اما درستی داشت:

زهرا پزشکیان: زهرا با مدرک فوق لیسانس پتروشیمی از دانشگاه شریف، قبل از آمدن دولت روحانی در پتروشیمی جم مشغول به کار بود.

حسن مجیدی: همسر زهرا، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مالی است.

یوسف پزشکیان: پسر ارشد مسعود پزشکیان، دکترای خود را در رشته فیزیک با معدل بالای ۱۷ از دانشگاه شریف گرفت و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه سهند است. همسرش حورا دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی است.

مهدی پزشکیان: مهدی در حال اتمام پایان‌نامه دکتری خود در رشته کنترل برق، با بورسیه تحصیلی در خارج از کشور بود، اما از آن زمان به ایران بازگشته است. همسرش فاطمه، فوق لیسانس حقوق دارد و پسرشان محمد حسین سه ساله است.

پزشکیان و جبهه جنگ

شکل گیری مسعود پزشکیان در واقع از زمانی شروع شد که او در زمان شاه در سال ۱۹۷۳ به عنوان سرباز وظیفه به زابل اعزام شد. او به تازگی دیپلم کشاورزی را از مدرسه گرفته بود. زابل دورترین ناحیه ایران است که با افغانستان و پاکستان هم مرز است.پزشکیان با دیدن زندگی مردم زابل تصمیم گرفت به جای کشاورزی به حرفه پزشکی برود.

او تازه از دانشکده پزشکی در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده بود که جنگ ایران و عراق (۱۹۸۸-۱۹۸۰) آغاز شد. او در طول جنگ در خط مقدم به عنوان رزمنده و پزشک خدمت کرد. بخشی از کار او فرستادن تیم‌های پزشکی آماده به نقاطی بود که به آن‌ها نیاز داشتند.

پزشکیان و خاتمی

وی در حین کار به عنوان رزمنده و پزشک در جنگ موفق به گذراندن دوره پزشک عمومی در سال ۱۹۸۵ شد و به تدریس فیزیولوژی در دانشکده پزشکی پرداخت.

فعالیت سیاسی پزشکیان با پیوستن وی به دولت محمد خاتمی به عنوان معاون وزیر بهداشت در سال ۱۹۹۷ آغاز شد. او چهار سال بعد به عنوان وزیر بهداشت منصوب شد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ این سمت را بر عهده داشت. از آن زمان تاکنون پنج بار به نمایندگی از تبریز به نمایندگی مجلس ایران انتخاب شد و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نایب رئیس اول مجلس بود.

او علاوه بر فارسی به زبان‌های عربی، انگلیسی، آذری و کردی صحبت می‌کند.

هیچ اتهام فساد مالی علیه مسعود پزشکیان و خانواده اش وجود ندارد.

پزشکیان و کاخ سفید

اقتصاد حوزه‌ای است که چالش‌های سیاست داخلی و خارجی به‌طور آشفته‌ای در هم آمیخته می‌شود. مهم نیست مردم به چه کسی رأی داده اند، اکنون مسئولیت رئیس جمهور منتخب است که این بحران را حل و فصل کند.

از سوی دیگر، اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد، همه چیز تحت لایه دیگری از عدم اطمینان قرار خواهد گرفت. اما می‌دانیم که پزشکیان یک جراح قلب ماهر است و این صبر، دقت و احساس مسئولیت را به دفتر رئیس جمهور ایران می‌آورد.

منبع: فرارو

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40422

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: