مشاور امنیت ملی بایدن: بعید نیست که در ازای کمک نظامی به اسرائیل شروطی قائل شویم

جک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کاخ سفید وضع شروط در ازای کمک نظامی به اسرائیل را بعید نمی‌داند.

به گزارش جریان نو، جک سالیوان در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس و در واکنش به سخنان جو بایدن گفت: «وقتی از بایدن پرسیده شد، او گفت: “این یک ایده است” اما بلافاصله پس از آن، او گفت که انتخابی که انجام دادم به من امکان می‌دهد تا به نتیجه برسم».

سالیوان توضیح داد که رویکرد دولت فعلی ایالات متحده بر “دیپلماسی سطح بالا” تکیه دارد.

خبرنگار سی. بی. اس سپس از سالیوان خواست تا در خصوص اینکه آیا سخنان بایدن به معنای ایجاد محدودیت برای کمک‌های نظامی به اسرائیل است، توضیح دهد، پاسخ داد: «نه؛ همه ما شنیدیم که او چه گفت؛ او گفت که این یک ایده است».

در عین حال، سالیوان تاکید کرد که مقامات آمریکایی رویکرد فعلی خود را در مناقشه فلسطین و اسرائیل مؤثر می‌دانند، زیرا امکان دستیابی به نتایجی از جمله بازگشت گروگان‌ها به خانه، توقف موقت خصومت‌ها و تامین تجهیزات و کمک های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه را فراهم می‌کند.
جمعه گذشته، بایدن هنگام صحبت با خبرنگاران در جزیره تفریحی نانتاکت، واقع در ایالت ماساچوست در ساحل اقیانوس اطلس، پیشنهاد اعضای حزب خود برای تعیین شروط برای ارائه کمک نظامی به اسرائیل را «ایده خوب» توصیف کرده بود.
با این حال بایدن در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت آتش بس چهار روزه در جنگ برای آزادی ۵۰ تن از اسرای اسرائیلی نزد حماس، به این موضوع اشاره کرد که اجرای پیشنهاد شرط گذاری جهت ارائه کمک نظامی به تل‌آویو در شرایط فعلی می‌تواند، روند دیپلماسی این کشور را مختل کند.
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=10898

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: