منو

سرلوحه شدن زندگی آمریکایی به شدت برای جوامع خطرناک است

وحیدی در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا گفت: تبادلات فرهنگی یکی از الزامات امروز است.
غرب

احمد وحیدی وزیر کشور در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا گفت: آن‌چه به‌عنوان دهکده جهانی مطرح شده یکسان‌سازی فرهنگ است. یکسان‌سازی فرهنگ آنری نشستی و نامطلوب است. هر فرهنگی در حد خود از اصالت عمیق برخوردار هستند.

وحیدی ادامه داد: همین که تلاش می‌کنند غذا‌ها شبیه یکدیگر شوند به‌دنبال ایجاد یک فرهنگ یکسان هستند. اما در واقع نمی‌توان به این سمت حرکت کرد.

جریان نو: وی تاکید کرد: هر ملت برجستگی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در اسلام اعتقاد بر این است که علم دامنه گسترده‌ای دارد. اسلام آن‌چه پیش‌از خود بوده‌است را پذیرفته و این نشان می‌دهد که اگر فرهنگی ویژگی مثبتی داشت آن را می‌پذیریم. یکی از اتفاقات مهم در این زمینه تبادل دانشجوی خارجی است.

وزیر کشور گفت: مدل دانشجو فرصتی برای تبادل عمیق فرهنگی است و می‌تواند ثمرات دوجانبه‌ای برای کشور‌ها داشته باشد. دانشجویانی که به ایران می‌آیند می‌توانند از فرهنگ ایران بهره بجویند و ما نیز از افکار و اندیشه آن‌ها بهره می‌بریم.

وحیدی اضافه کرد: بسیاری از عناصر فرهنگی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و در کنار یکدیگر قرار بگیرند. امروز وقتی راجع‌به مقاومت صحبت می‌کنیم و آنچه در فلسطین درقالب مقاومت صورت می‌گیرد را بررسی می‌کنیم درواقع این مقاومت بیش‌از آن‌که عنصری مسلحانه و نظامی باشد عنصری فرهنگی و مشترک است که مقاومت را درست کرده‌است.

وزیر کشور ادامه داد: فلسطین دربرابر این قدرت بزرگ ایستاده و ملت‌ها با بررسی فرهنگ مقاومت فهمیدند که مقاومت مفهوم گسترده‌ای است و این آگاهی از خاصیت‌های تبادل افکار است که با کمک دانشجویان نیز محقق می‌شود.

وحیدی گفت: در جمهوری اسلامی هم فرهنگ مدون قابل انتقال وجود دارد و هم بستگی فرهنگی نداریم و آزاداندیشی وجود دارد و به‌راحتی بزرگان ما مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری و دیگران اساساً یکی از مسائل مهمی که به آن توجه داشتند تبادل بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=25143

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: