وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در آذربایجان شرقی/ بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند/ هلال احمر: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال جستجو هستند

ایرنا نوشت: بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه «فرود سخت» شده است.
بالگرد

به گزارش جریان نو، اخبار تایید نشده از وقوع سانحه برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور در منطقه جلفا حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خبر‌هایی تایید نشده از وقوع سانحه برای یکی از بالگرد‌ها در سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی منتشر شده است.

*اخبار جدید

هم‌اکنون تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر عازم منطقه‌ای می‌شوند که احتمال زیادی داده می‌شود محل سانحۀ بالگرد رئیس‌جمهور باشد.

۰۰:۴۵ – اعزام ۲ هواپیما، بالگرد و ۵۰ نیروی امداد از روسیه

دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با معاون‌اول رئیس‌جمهور: با دستور پوتین تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

۰۰:۳۵ – فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید.

استقرار تیم پزشکی با تجهیزات کامل در محل سانحه

وزیر بهداشت در منطقه ورزقان: تیم پزشکی با همه امکانات در نزدیکی محل حادثه مستقر شده است. آمبولانس‌های فراوانی در محل حضور دارند تا پس از اعلام خبر یافتن مفقودین سریعا به محل بروند و ۲ اتوبوس‌ آمبولانس و ۱۲ آمبولانس در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز از انها استفاده شود.

استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهوری

سپاه علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جست‌وجو، با توجه به شرایط جوی منطقه و مه شدید، از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهوری و همراهان وی استفاده کرده است.

مقام هلال احمر: نمی‌توانیم زمان ادامه عملیات را پیش بینی کنیم

دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر: تیم های عملیاتی با تمام توان عملیات را ادامه می دهند اما با توجه به بارندگی و شرایط نامساعد نمی توانیم پیش بینی کنیم تا چه زمان عملیات ادامه خواهد داشت.

۲۳:۵۶ – رئیس سازمان امدادونجات: ۳ نقطۀ مختصات احتمالی که امکان مشاهدۀ بالگرد در آن بود را بررسی کردیم، اما چیزی یافت نشد.

۲۳:۴۱ – کبادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات: ۳ ساعت دیگر تا یکی از نقاط احتمالی وقوع حادثه فاصله است.

وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در آذربایجان شرقی/ بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند/ هلال احمر: ۴۰ تیم واکنش سریع در حال جستجو هستند

تجمع مردم تهران در میدان ولیعصر (عج)

جمعی از مردم تهران، شامگاه یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در میدان حضرت ولیعصر (عج) و قرائت دعای توسل برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه دعا کردند.

۱۱:۰۷ – فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رفت

فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.

۲۲:۵۲ – صفری، معاون وزیر امور خارجه: دو بار با آقای آل هاشم (سرنشین هلی کوپتر رئیس جمهور) تماس برقرار شده و ایشان گفته بودند من حالم بد است و صدای آمبولانس ها رو می شنوم.

۲۲:۴۳ – محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی: دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد. هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.

۲۲:۲۰ – خبر جدیدی از بالگرد وجود ندارد

هوای منطقه جنگل‌ی پیرداوود شهرستان ورزقان در زمان بروز سانحه بسیار نامساعد و مه شدیدی حاکم بوده است. گروه‌های امدادی از استانها مجاور حاضر شدند. به صورت پیاده عملیات جست‌وجو ادامه دارد. تا الان خبر جدیدی به دست ما نرسیده است.

درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه

سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد:

۳۲ پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و ۶ وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان و ارزروم AFAD ما برای رسیدن به منطقه حرکت کردند. علاوه بر این، پرسنل جستجو و نجات کوهنوردان ما متشکل از ۱۵ نفر از آنکارا، دیاربکر و قونیه در حالت آماده باش هستند. تحولات را دنبال می کنیم.

کولیوند: وضعیت جوی شرایط تجسس را پیچیده کرد

درحال نزدیک‌شدن به محل سانحه هستیم

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ۶۵ تیم تخصصی در حال جست‌وجو هستند. شرایط منطقه شرایط پیچیده و سخت است و امکان جست‌وجو را برای کندتر کرده است. به دلیل تاریکی شب و بارندگی که وجود دارد عملیات ما به سختی پیش برود. با تمام توان درحال جست‌وجو هستیم و تقریبا درحال نزدیک‌شدن به محلی هستیم که فکر می‌کنیم محل سانحه است.

شناسایی محل دقیق حادثه

محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران در محدوده بین اردشیر و برازین شهرستان ورزقان مشخص شد.

منصوری: با سرنشینان هلی کوپتر ارتباط برقرار شده‌ است

۲۱:۱۵ – معاون اجرایی رئیس جمهور: در چند نوبت با یکی از سرنشینان هلی کوپتر و یکی از کادر هلی کوپتر ارتباط برقرار شده‌است. به نظر می رسد حادثه سختی نبوده است. تا شعاع دو کیلومتری حادثه درحال پیگیری هستیم؛ امیدوارم خبر خوشی به مردم برسد.

 ۲۱:۱۳ – رئیس هلال‌احمر: درحال نزدیک‌شدن به محلی هستیم که فکر می‌کنیم محل سانحه است.

بالگردهای ارتش هم ‌به محل سانحه اعزام شد

فرمانده پایگاه ششم‌ رزمی هوانیروز:

بالگردهای پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطابق دستور جهت انجام عملیات امدادی در منطقهٔ ورزقان حضور پیدا کردند. این بالگردها‌ به‌همراه گروه امدادی از ساعات اولیه به محل سانحه بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور اعزام شد. متأسفانه به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی در انجام عملیات ناموفق ماند.

قطع تعطیلات جو بایدن به دنبال حادثه بالگرد رئیسی

جو بایدن رئیس جمهور امریکا با قطع تعطیلات خود به کاخ سفید بازگشت تا گزارش های فوری درباره حادثه بالگرد رئیسی را دریافت کند/ اسکای نیوز عربی- عصرایران

۲۰:۰۸ – سخنگوی دولت: تاکنون هیچ خبر جدیدی نیست

بهادری جهرمی: شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد. در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

۲۰:۰۵. حضور ۳ وزیر در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

وزرای نفت، راه و شهرسازی‌ و نیرو هم اکنون در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور حضور دارند و وزیر کشور نیز پس از حضور در تبریز بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داده و پیگیر امور هستند.

هم اکنون علی‌رغم سردی هوا، بارش باران و صعب‌العبور بودن منطقه، جستجوی تیم مردمی و امدادی با قدرت ادامه دارد و هم‌اکنون ۴ تیم امدادی در مختصات احتمالی سانحه در حال جستجو هستند.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: گردان های امام علی، امام حسین و بسیجیان حوزه های شهری و روستایی از ۴ شهرستان ورزقان، اهر، تبریز و جلفا به منطقه اعزام شده‌اند.

۱۹:۴۹. تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای

طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور برخی افراد رسانه‌ای با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند.

در نتیجه این اتفاق دادستانی تهران با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند تذکر داده است.

۲۰:۰۳. رئیس اتاق عملیات هلال احمر: ۴ تیم به مختصات محل وقوع حادثه نزدیک شده‌اند

رئیس اتاق عملیات هلال احمر عنوان کرد: ۴ تیم به مختصاتی که سازمان هوا و فضا از محل وقوع حادثه داده است، نزدیک شده‌اند اما به‌دلیل وضعیت آب و هوا و مسیر به سختی کارشان پیش می‌رود.

۱۹:۱۸. دستور سرلشکر باقری برای تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود

۱۹:۰۰. کوهنوردان به کمک نیروهای امدادی رفتند

تشریح آخرین وضعیت بالگرد رئیس جمهور: به شدت هوا مه‌آلود است و کار امداد و نجات با سختی انجام می‌شود شرایط دست به دست هم داده است تا هنوز اطلاع موثقی از محل سقوط و حادثه‌ای که برای بالگرد رئیس‌جمهور رخ داده است به دست ما نرسد.

گروه‌های جدید امدادی و کوهنوردان برای یافتن محل بالگرد رئیس‌جمهور آمدند و همه امکانات فراهم است.

به دلیل بدی شرایط جوی جست‌وجوها را نمی‌توان با بالگرد انجام داد و شرایط جوی امکان پرواز بالگردها وجود ندارد و این عملیات باید به صورت زمینی انجام شود و این مسئله باعث شده عملیات با مشکل و کندی مواجه شود.

۱۸:۵۹. واکنش آمریکا به وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران

وزارت امور خارجه آمریکا به گزارش ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده «از نزدیک گزارش ها مربوط به فرود سخت بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران را دنبال می کند.» یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به گزارش ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به شبکه سی بی اس نیوز آمریکا گفت: « ما از نزدیک گزارش‌ها مربوط به فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کنیم، فعلا اظهار نظر بیشتری نداریم.» گفتنی است، عصر امروز خبری مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد..

۱۸:۵۸. عین‌ اللهی وزیر بهداشت: من در منطقه هستم و همه نیرو های امدادی در جست و جو هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه امکانات درمانی، پزشکی و اتوبوس آمبولانس،‌پزشکان متخصص و جراحان در محل منطقه مس سونگون که بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد، مستقر شده است.

۱۸:۴۰. کولیوند: یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است

پیرحسین کولیوند رئیس هلال‌احمر کشور با اشاره به عملیات جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور گفت: یک تیم به محل احتمالی سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شده است.

۱۸:۰۲. کولیوند: ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند

رقیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت:  شرایط جوی بسیار ناپایدار است.

وی ادامه داد: از پهپاد و امکانات هوایی استفاده کردیم ولی با توجه به شرایط جوی از تیم‌های پیاده واکنش سریع استفاده می‌کنیم.

کولیوند افزود: از تمام مسیرها ۴۰ تیم ما به دنبال تیم رئیس جمهور هستند و خود بنده نیز در حال عزیمت به محل هستم.

۱۷:۰۵. تیم های جست‌وجو به محل وقوع حادثه در ورزقان رسیدند

هم اکنون تیم امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری در منطقه عمومی ورزقان رسیدند.

حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

۱۷:۰۵. وحیدی: هلی کوپتر رئیس جمهور فرود سخت داشته/با برخی همراهان تماس برقرار شده

احمد وحیدی، وزیر کشور عنوان کرد: بعد از افتتاح سد رئیس جمهور در مسیر برگشت، یکی از بالگردها به دلیل وضعیت هوا و مه الود بودن مجبور به فرود سخت می شود.

گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند اما به دلیل شرایط نامناسب جوی تا رسیدن به نقطه بالگرد زمان خواهد برد.

ارتباط تلفنی با همراهان رئیس جمهور برقرار شده اما همچنان برقراری ارتباط با آن نقطه سخت است.

تیم های جست‌وجو به محل وقوع حادثه رسیدند

افراد محلی می‌گویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، آیت‌الله آل‌هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس‌جمهور‌ حضور داشته‌اند. با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس‌جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.

آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته‌اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

۱۷:۰۱ –  وزیر کشور به صدا و سیما گفت: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند.

۱۷:۰۰ – ایرنا نوشت: بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه «فرود سخت» شده است.

۱۶:۴۵ – اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور/ایسنا

 

بالگرد

خبرها از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در “جنگل دیزمار” در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، برخی اخبار از بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور حکایت دارد.

رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است، گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند.

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

 

به روز رسانی می شود…

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=35100

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: