اختصاصی

اتحادیه فناوران رایانه تهران: لپ تاپ ازهفته آینده گران خواهد شد

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از افزایش قیمت لپ تاپ، تا هفته آینده خبرداد.
اتحادیه فناوران

به گزارش جریان نو، «محمدرضا فرجی تهرانی» با اشاره به رکود سنگین حاکم بر بازار لپ‌تاپ گفت: متاسفانه به دلیل رکود حاکم بر بازار در روزهای اخیر شاهد کاهش قیمت در برخی از اقلام هستیم. این در حالی است که برخی کسبه به دلایلی مجبور به فروش زیر قیمت محصول خود هستند. اما بازار به این صورت پیش نمی‌رود و بی‌شک تا هفته آینده شاهد روند افزایشی قیمت‌ها خواهیم بود.

وی با توصیه‌ای به مصرف‌کنندگان بیان کرد: در حال حاضر قیمت برخی از کالاها در بازار هم‌قیمت کالا قبل از ترخیص است. در نیتجه به دلیل کاهش قیمت عجیب بازار، اکنون بهترین زمان خرید لپ‌تاپ برای مصرف‌کننده است.

فرجی با بیان دلایل کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار گفت: کاهش قیمت لپ‌تاپ به دلیل عدم توان خرید کالا از سوی مصرف‌کننده و ورود کالاهای تقلبی در بازار است.

کالای استوک نخرید

لپ تاپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران نسبت به خرید کالای استوک به خریداران هشدار داد و افزود: هنگامی که صحبت از جنس تقلبی می‌شود، به منظور تقلب در کیفیت کالا است. از سوی دیگر مدتهاست که در بازار شاهد قاچاق قانونی لپ‌تاپ هستیم که کالای استوک را به جای نو به مصرف‌کننده می‌فروشند. در نتیجه به خریداران توصیه می‌کنیم، محصول را از فردی خریداری کنند که گارانتی آن مورد تایید سامانه جامع گارانتی و اتحادیه فناوران است. در کل فروش کالا بدون گارانتی به منظور قاچاق است.

وی با اشاره به فروش لپ‌تاپ در سایت‌های اینترنتی یا از طریق شبکه‌های مجازی اظهار داشت: متاسفانه مردم در برخی موارد برای خرید ۵ درصد ارزان‌تر، ۹۵ درصد پول خود را از دست می‌دهند. روزانه شاهد شکایت‌های بسیاری در رابطه با پرداخت وجه و عدم دریافت لپ‌تاپ خریداری شده هستیم. این در حالی است که اگر خریدار در روند دریافت محصول نیز دچار مشکل نشود، در صورت خرابی دستگاه، مصرف‌کننده با فرد مشخصی روبرو نیست که دستگاه را به آن پس دهد. توصیه ما این است که مصرف‌کننده خرید خود را از مراکز معتبر با مجوز گارانتی انجام دهد.

فرجی با هشدار نسبت به گارانتی‌های تقلبی گفت: خریدار قبل از اینکه کالا را باز کند، باید سریال دستگاه را با شرکت گارانتی‌کننده چک کند. چرا که اخیرا تقلبی در گارانتی‌ها ایجاد شده است و از عنوان گارانتی‌های معتبر استفاده می‌کنند. توصیه ما این است که افراد با دریافت لیبل گارانتی پسوند و پیشوند آن را با نام سایت تطابق دهند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ضمن تاکید بر اینکه تلفن همراه هرگز جایگزین لپ‌تاپ نخواهد شد، افزود: با ورود لپ‌تاپ بسیاری از افراد فکر کردند که دوران pc تمام شده است اما pc کنار نرفت. ما با تلفن همراه ارتباط اجتماعی روزانه داریم و تبلت، موبایل و … هیچ کدام جایگزین لپ‌تاپ نیستند. در گذشته مردم معتقد بودند که هرخانواده باید یک pc داشته باشد اما اکنون معتقدند که هر نفر در یک خانواده باید یک لپ‌تاپ داشته باشد.

فرجی با پیشنهادی به بانک‌ها اظهار داشت: این روزها شاهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم که به پشتوانه‌ بانک‌ها خرید اقساطی دارند، حال با توجه به اینکه کاهش قدرت خرید مردم موجب رکود این بازار شده است، در تلاش هستیم که بانک‌ها اعضای صنف ما را نیز برای فروش اقساطی لپ‌تاپ همراهی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=15248

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: