منو

آشنایی با موتور کوارتز در ساعت‌ های مچی

در ساعت کوارتز از یک نوسان گیر الکترونیکی ساخته شده از کریستال کوارتز برای حفظ زمان استفاده می شود. نوسان گیر به کار رفته در این ساعت ها، فرکانس یا سیگنال بسیار دقیقی ایجاد می کنند که باعث می شود این ساعت ها نسبت به نمونه های مکانیکی، دقیق تر باشند.
ساعت مچی کوارتز

جریان نو؛ موتور ساعت های مچی به عنوان یکی از مهمترین بخش های آن به شمار می آید که روی ماندگاری و دوام آنها تاثیر مستقیم دارد. در هر کدام از ساعت های مچی با توجه به کاربرد و درجه کیفی که دارند از موتور خاصی استفاده می شود.

معرفی ساعت کوارتز

در ساعت کوارتز از یک نوسان گیر الکترونیکی ساخته شده از کریستال کوارتز برای حفظ زمان استفاده می شود. نوسان گیر به کار رفته در این ساعت ها، فرکانس یا سیگنال بسیار دقیقی ایجاد می کنند که باعث می شود این ساعت ها نسبت به نمونه های مکانیکی، دقیق تر باشند. از دهه ۱۹۸۰ میلادی به بعد، زمان سنج های کوارتز به یکی از دقیق ترین وسیله ها برای نمایش زمان تبدیل شده اند. همین امر باعث شده تا از این فناوری در اکثر وسایلی که نشان دهنده زمان هستند، استفاده شود.

نحوه کار کردن موتور ساعت کوارتز

موتور ساعت کوارتز برخلاف موتورهای معمولی، دارای یک ساختار پیچیده مکانیکی نیست و شامل یک کریستال کوچک، چند موتور و باطری می باشد. موتور کوارتز در مقایسه با سایر نمونه های موتور در ساعت های مچی، به صرفه تر و دقیق تر است. آشنایی با نحوه کار کردن این ساعت ها، باعث محبوبیت و کاربرد آن در بین مخاطبان می شود. در ساعت های کوارتز از یک کریستال کوارتز که حالت چنگال دو شاخه را دارد، استفاده شده است. به محض فشار بر کریستال، ولتاژ کمی برق تولید می شود. این ارتعاش باعث حرکت موتور شده و در نهایت نیز عقربه های ثانیه شمار را به حرکت درمی آورد.

مزایای استفاده از ساعت های کوارتز

استفاده از موتور ساعت کوارتز دارای معایب و مزایای مخصوص به خود است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • موتور کوارتز نسبت به موتور به کار رفته در ساعت های اتوماتیک ، ارزان تر است.
  • این موتورها در مقایسه با موتور ساعت های اتوماتیک، فعالیت دقیق تری دارند.
  • ساعت های کوارتز به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و فقط چند سال یکبار باید باطری آن را تعویض کرد.
  • به دلیل استفاده از قطعات کمتر در ساختار آنها، وزن سبک تری نسبت به نمونه های مکانیکی دارند.

موتور ساعت کوارتز با وجود مزیت های گفته شده، دارای معایبی نیز هست که مهمترین آنها عبارتند از:

  • این موتورها نیاز به باطری دارند.
  • ساعت های مچی مکانیکی دارای طرح های متنوع تری هستند و در ساخت آنها از جدیدترین تکنولوژی های روز استفاده می شود. در مقایسه، نمونه های کوارتز ساده تر بوده و تنوع کمتری دارند.
  • حرکت عقربه ثانیه شمار در ساعت های مچی کوارتز به صورت تیک تاک است ولی در نمونه های مکانیکی حرکت روان تری دارند.

ساعت مچی

موتور ساعت کوارتز یکی از بهترین موتورها برای ساعت های مچی به شمار می آید که با توجه به سلیقه و شرایط افراد، می تواند اولویت خرید آنها باشد. نمی توان برتری نسبت به موتور ساعت های کوارتز در مقایسه با نمونه های مکانیکی عنوان کرد. هر کدام از این موتورها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند تا افراد بتوانند متناسب با نیاز و شرایط خود، مناسب ترین نمونه را خریداری کنند. ساعت های کوارتز برای کسانی که به دنبال یک ساعت ارزان، دقیق و بدون حاشیه هستند، یک انتخاب عالی خواهد بود.

اطلاع از قیمت ساعت های کوارتز:

برای مشاهده و اطلاع از قیمت روز ساعت های کوارتز می توانید به وب سایت گروه بین المللی پل کالا، مرکز فروش ساعت های کوارتز و اتوماتیک در ایران مراجعه نمائید.

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=36153

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: