بریتانیا به ریاکاری در خصوص نسل کشی غزه در دادگاه بین المللی متهم شد

بریتانیا به ریاکاری در خصوص نسل کشی غزه در دادگاه بین المللی دادگستری متهم شد و کارشناسان می گویند استدلالهایی که انگلستان در شکایت علیه میانمار به دیوان بین المللی ارائه داده است این ریاکاری را تقویت میکند.
بریتانیا

به گزارش جریان نو به نقل از گاردین، بریتانیا پس از ارائه رسمی استدلال های حقوقی مفصل به دادگاه بین المللی لاهه در شش هفته پیش برای حمایت از ادعاهایی مبنی بر اینکه میانمار از طریق بدرفتاری دسته جمعی با کودکان و محروم کردن سیستماتیک مردم از آنها، مرتکب نسل کشی علیه گروه قومی روهینگیا شده است، با اتهامات استانداردهای دوگانه مواجه است. این اعلامیه  به طور مشترک با پنج کشور دیگر امضا شده است، اما بریتانیا از امضای اعلامیه مشابه که  توسط آفریقای جنوبی علیه اسرائیل تهیه شده  حمایت نمی کند،

پیشنهاد بریتانیا در مورد میانمار استدلال می‌کند احراز قصد “ارتکاب نسل‌کشی” نیاز نیست، و معیار دادگاه نباید صرفاً اعلام قصد از سوی مرتکب یا  تعداد کشته‌شدگان باشد، بلکه باید استنتاج معقولی از الگوی رفتار مرتکب باشد.

طیب علی، رئیس حقوق بین‌الملل بریتانیا برای پایبندی به کنوانسیون نسل‌کشی [سازمان ملل] گفت: اگر بریتانیا، شش هفته پس از ارائه چنین تعریف مهم و گسترده ای از نسل کشی در مورد میانمار، اکنون تعریف محدودی را در مورد« اسرائیل بپذیرد، کاملاً غیر صادقانه خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=17030

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: