منو

اختصاصی جریان نو؛

مهار حکومت سایه را به حاکمیت بسپارید!

اگر هوشیاری رسانه ای لازم در میان رئیس جمهور، کابینه و حامیان رسانه ای دولت چهاردهم نباشد، پروژه مشغول سازی دولت اصلاحات برای دولت پزشکیان از سوی دولت سایه تکرار می شود و دولت پزشکیان را با «هر ۹ روز، یک بحران» یا حتی بیشتر، روبرو خواهد کرد.

محمد محمودی دبیر سابق پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی در یادداشتی اختصاصی برای جریان نو نوشت:

تنها امید باقیمانده جریان منتسب به جلیلی، زاکانی و … برای تداوم حیات خود، مشغول سازی دولت چهاردهم به بازی های رسانه ای طراحی شده توسط دولت سایه است. یقین داشته باشید که اینها هر روز یک دام رسانه ای برای شکار از کابینه پزشکیان یا اطرافیانش، پهن خواهند کرد، که اگر هوشیاری رسانه ای لازم در میان رئیس جمهور، کابینه و حامیان رسانه ای دولت چهاردهم نباشد، پروژه مشغول سازی دولت اصلاحات برای دولت پزشکیان تکرار می شود و دولت پزشکیان را با «هر ۹ روز، یک بحران» یا حتی بیشتر، روبرو خواهد کرد.

۱- اگر ۶ ماه قبل به شما می گفتند که در آینده بسیار نزدیک، دست جلیلی، صدیقی، میرباقری، زاکانی، محصولی، بذرپاش و رسایی … از ریاست مجلس و دولت و خبرگان و نماز جمعه و حتی احتمالا شهرداری تهران کوتاه می شود، شاید از شدت خوشبینی به گوینده می گفتید «باش تا صبح دولتت بدمد» و پزشکیان را در صف اول بجای جلیلی در مقابل رهبری، ببینی!.

۲- امروز همان ۶ ماه بعد است. انگار از بهمن ۱۴۰۲ تا تیرماه ۱۴۰۴ در فضای سیاسی کشور زلزله سختی رخ داده و آوارش به تمام و کمال بر سر حکومت سایه ریخته. آواری سخت بر سر «دولتی خود خوانده» که سقفی مستحکم از مصاف و پایداری و رسانه ملی در بالای سرش می دید و ستون هایی از برخی وزرای دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس و حوزه و امام جمعه ها در اطرافش!. احتمالاً جمع همین عوامل پیرامونی باعث شد که جدیدترین رویش تندروها در یک اشتباه محاسباتی تاریخی، به صراحت از گستردگی چتر سایه ها از دولت سایه تا «حکومت سایه» بگوید!.

۳- رخداد تاریخی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۳ نیازمند عبور از تحلیل های رایج است. چرا که غالب تحلیلگران در مقابل این روند، غافلگیر شده و هنوز نتوانسته اند به دوران فرا تحلیل های سیاسی وارد شده و از دریچه فرا ترکیب های حاکمیتی، به رفتارهای کنشگرایانه پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری نگاه کنند که مهم ترین شاخص شخصیتی او، هوش شرافتی است. هوش شرافتی یا به قول غربی ها (Dq (decency quotient خصوصیتی خاص  و متمایز کننده برای شخصیتهایی است که معمولا برای مهار بی اخلاقی ها و بی تعهدی های گسترده، انتخاب می شوند تا با «تمرکز بر تحقق درستکاری» اعتماد جمعی را بازیابی کنند.

۴- در اینکه حاکمیت به درایت و شجاعت و صراحت، به میدان مهار حکومت سایه آمده هیچ تردیدی نیست، البته این همان وعده صادقٍ هاشمی است که می گفت «تنها رهبری می تواند، نظام را از گزند اینها حفظ کند». امروز دیگر هیچ تردیدی وجود ندارد که ریاست جمهوری پزشکیان، از نتایج سَحر سایه زدایی سیاسی توسط حاکمیت است که یقیناً با اندکی صبر و بازی نخوردن رسانه ای دولت چهاردهم و حامیانش از اصحاب سایه، نسخه این جریان در آینده بسیار نزدیک، بصورت کامل از سوی حاکمیت پیچیده خواهد شد و با تصرف آخرین سنگرهای باقیمانده این جریان توسط حاکمیت،  میزان شگفت زدگی رسانه ای به اوج خواهد رسید!.

۵- البته تنها امید باقیمانده این جریان برای تداوم حیات خود، مشغول سازی دولت چهاردهم به بازی های رسانه ای طراحی شده توسط دولت سایه است. یقین داشته باشید که اینها هر روز یک دام رسانه ای برای شکار از کابینه پزشکیان یا اطرافیانش، پهن خواهند کرد، که اگر هوشیاری رسانه ای لازم در میان رئیس جمهور، کابینه و حامیان رسانه ای دولت چهاردهم نباشد، پروژه مشغول سازی دولت اصلاحات برای دولت پزشکیان تکرار می شود و دولت پزشکیان را با «هر ۹ روز، یک بحران» یا حتی بیشتر، روبرو خواهد کرد.

۶- جناب پزشکیان با وجود آنکه فرماندهان سیاست خارجی و اقتصاد خود را مشخص کرده ولی تاکنون «فرمانده رسانه ای» خود را تعیین نکرده و این ضعف آشکار می تواند در آینده نزدیک به پاشنه آشیل دولت چهاردهم شود. به عنوان مثال، امروز هرگونه بزرگنمایی رسانه ای پیرامون جریان شکست خورده از مردم و حاکمیت، نوعی خدمت به حاکمیت سایه برای خروج از انزوا تلقی شده و بالتبع آن موجب افزایش امکان تحقق پروژه «مشغول سازی دولت پزشکیان» با کمک «رسانه ای حامیان خود» خواهد شد!. «فرمانده رسانه ای» دولت پزشکیان در واقع برهم زننده اصلی این سناریو در قلب دولت است که هم باید «بازی سایه ها» را بلد باشد و هم دلش در پی «تقسیم غنائم» و «تعیین وزرا» نباشد تا لحظه ای از مراقبت گردنه احد دولت چهاردهم در حوزه رسانه غافل نشود.

۷- سیاست رسانه ای دولت چهاردهم باید بر این اصل بنیادین بنا شود که «مهار حکومت سایه ها را باید به حاکمیت سپرد». چرا که هرگونه ورود دولت پزشکیان و حامیان رسانه ای دولت چهاردهم به این محور استراتژیک،  پایانی بر آرامش رسانه ای دولت و مسبب آغاز دومینوی دعواهای بی حاصلی می شود که از اساس ربطی به دولت ندارد و جز ناامیدی مردم از رای خود، حاصلی در پی نخواهد داشت.

۸- در خاتمه دوباره تکرار می کنم که هدف اصلی اصحاب سایه، مشغول سازی دولت چهاردهم است و اگر جناب پزشکیان به عنوان رئیس دولت می خواهد اینگونه نشود، باید در اولین فرصت فرمانده رسانه ای خود را معرفی کرده و به تمام اعضای کابینه و حامیان رسانه ای خود ابلاغ کند که مهار حکومت سایه کار دولت و حامیانش نیست و باید آن را به تمام و کامل به حاکمیت سپرد تا تجربه های تلخ رسانه ای دولتهای گذشته در دولت پزشکیان، تکرار نشود!. تجاربی تلخ که از القای «حاکمیت دوگانه دیروز» تا اثبات «حکومت سایه امروز» همچنان ادامه دارد.

جلیلی بگوید بودجه دولت سایه از کجا می‌آید؟
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41891

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: