منو

کسب مدال نقره مسابقات بین المللی مخترعین کشور لهستان توسط دکتر سیدمحمدرضا موسوی

دکتر سیدمحمدرضا موسوی پژوهشگر و دندانپزشک با ساخت هیدروژلی از غشای آمنیوتیک انسان که قابلیت پلیمریزه شدن با استفاده از نور مريی را دارد توانست در بخش دستاورد های نوین پزشکی این مسابقات مدال نقره را بدست آورد.
مدال

دکتر سیدمحمدرضا موسوی مخترع جوان ایرانی موفق به اخذ مدال نقره مسابقات بین المللی مخترعین کشور لهستان شد. در این مسابقه مخترعین از کشور های مختلف گرد هم آمدند و در بخش های مختلف پزشکی ، شیمی ، صنعت و … به رقابت به پردازند. همچنین در این نمایشگاه که در شهر کاتویس لهستان برگزار شد نمایندگانی از شرکت های بزرگ تولید کننده مواد پزشکی و شیمیایی و صنعتی بین المللی شرکت کرده بودند تا در بخش های مختلف به پژوهش ها و اختراع های مختلف امتیاز داده و در تجاری سازی شدن آن ها اقدامات لازم و عملی پیشنهاد بدهند.

از جمله اهداف این نمایشگاه نیز به اشتراک گذاری اطلاعات و ایجاد همکاری علم و صنعت بین مراکز تحقیقاتی مختلف با هدف ادغام بسیاری از جوامع حامی نوآوری و ایجاد یک اکوسیستم نوآوری مدرن بود. رقابت در بخش اختراعات بسیار بالا بود زیرا که از بین حدود تقریبا ۵۰۰ شرکت کننده فقط تعداد محدودی موفق به کسب مدال ها طلا،نقره و برنز شدند. نوآوری و اختراع دکترسیدمحمدرضا موسوی به دلیل استفاده از غشای آمنیوتیک و نوآوری در ساخت هیدروژلی که قابلت تغییر حالت از مایع به نیمه جامد را فقط با استفاده از تاباندن نور مریی دارد و می توان از آن به دلیل دارا بودن فاکتور های رشدی مختلف در بازسازی بافت از دست رفته استفاده کرد، مورد توجه قرار گرفت.

ایشان در رابطه با معرفی خود و کاره های انجام شده فرمودند :

به نام خدا من سیدمحمدرضا موسوی ، محقق و دندانپزشک عمومی هستم و از اوخر دوران دانشجویی حدود سال های ۱۳۹۸ به تحقیق و پژوهش در حوزه بایومتریال های دندانپزشکی و بازسازی پالپ دندان مشغول به پژوهش هستم و همچنین به عنوان دندانپزشک نیز مشغول به طبابت نیز می باشم. این اختراع در درون یک پروژه تخقیقاتی بزرگ که تمرکز آن بر روی بازسازی پالپ یا همان عصب دندان از دست رفته می باشد بیرون آمد. و ما در پی یافتن ماده ای که با آن بتوانیم رشد مجدد عصب دندان را تحریک و تسهیل کنیم به ساخت یک ژل از غشای آمنیوتیک انسان رسیدیم. این ماده طبق مطالعات زیاد حاوی فاکتور های رشدی متعدد هست و چون سیستم ایمنی انسان را تحریک نمی کند به راحتی می توان آن را با تغییراتی به انسان های دیگر پیوند زد و از همه مهم تر به علت در دسترس بودن و ساخت چنین هیدروژلی را بسیار مقرون به صرفه کرده و به راحتی می توان آن را تجاری سازی کرد.
من از کودکی علاقه زیادی به ساخت ابزار و وسایل بازی جدید داشتم. همیشه دوست داشتم با اختراع وسایل جدید بتوانم زندگی را برای انسان های دیگر راحت تر کنم. پس از ورود به دانشگاه و قرار گرفتن در محیط آکادمیک و پژوهشی این فرصت برای من بجود آمد که بتوانم ماده ای اختراع کنم که در دندانپزشکی ، علمی که وابستگی بسیار زیادی به بایومتریال های مختلف دارد، مفید و از همه مهم تر مقرون به صرفه واقع شود. به لطف همکار ها و اساتید که در این راه بسیار کمک کننده بودند، توانستیم نمومه های اولیه این ماده را در پژوهشکده دانشگاه تولید کنیم و بلافاصله اقدام به ثبت اختراع کردیم.

کسب مدال نقره مسابقات بین المللی مخترعین کشور لهستان توسط دکتر سیدمحمدرضا موسوی

آقای سید محمدرضا موسوی در رابطه با مسابقات و آینده مد نظرشان اضافه کردند :

ساخت و انبوه سازی بایومتریال های پزشکی و دندانپزشکی نیاز به سرمایه و تجهیزات صنعتی به روز دارد به همین ترتیت با هدف جذب سرمایه گذار، تجاری سازی و معرفی اختراع خود به صنعت تجهیزات پزشکی دنیا اقدام به شرکت در نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور لهستان که یکی از مهم ترین نمایشگاه ها در این موضوع می باشد.
به عنوان اولین تجربه حضور در چنین نمایشگاهی بسیار هیجان انگیز بود چرا که از سراسر دنیا مختریعین اختراعات خود را به نمایش گذاشته بودند و بسیاری از این اختراعات به شدت کاربردی و پیشرفته بودند که رقابت را هم در گرفتن جوایز و هم جذب سرمایه گذار سخت می کرد و یک پژوهشگر همیشه یک پژوهشگر باقی می ماند و من هم بسیار علاقه دارم که این راه را ادامه بدم و پیشرفت کنم. از اهدافم برای آینده می توانم به تولید محصولات بایومتریال دندانپزشکی در سطح تجاری اشاره کنم چرا که دوست دارم نتیجه پژوهش هایم برای بشر موثر واقع بشود نه اینکه صرفا فقط یک تحقیقی انجام داده باشم.
من دوسj دارم توجه شما را به ظهور هوش مصنوعی جلب کنم و همان طور که می دانید تمامی جنبه های زندگی بشر دست خوش تغییر این پیشرفت مهم بشری خواهد شد. استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش هم به تازگی مورد بحث قرار گرفته که به نظر من فواید آن بیشتر از مضرات آن خواهد بود. همچنین در آینده خواهیم دید که تمرکز مطالعات به سمت افزایش توانایی هوش مصنوعی در تشخیص بیماری ها و پس از آن یافتن بهترین درمان با توجه به علایم بیمار خواهد بود همچنین در دندانپزشکی استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص ضایعات دهان و دندان و استفاده از آن در ساخت متریال های سازگار با محیط دهان ویا در استفاده همزمان رباتیک در بازسازی بافت از دست رفته خواهد بود. و به نظر من یادگیری هوش مصنوعی باید در اولیت پژوهشگران حوزه پزشکی از جمله فعالیت های پژوهشی خودم قرار بگیرد تا بتوانیم در ترکیب با علوم دیگر به نوآوری برسیم.

منبع: افق نیکان

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40548

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: