منو

بیماران قلبی در فصل گرما این نکات مهم را رعایت کنند!

انجمن قلب و عروق آمریکا هشدار داده است که بیماران قلبی باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از خود در برابر گرمای تابستان و رطوبت زیاد انجام دهند.
گرما

مجله پزشکی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نوشت: سالانه بیش از ۱۲۰۰ نفر به دلیل دمای شدید جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش جریان نو، دکتر جوزف وو، رئیس انجمن قلب و عروق آمریکا، می‌گوید: اگر اقدامات پیشگیرانه صحیح انجام شود، می‌توان از مرگ‌ها و مشکلات سلامتی ناشی از درجه حرارت بالا جلوگیری کرد.

این اقدامات به ویژه برای کودکان کم سن و سال، بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و کسانی که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند بسیار مهم است.

مطالعه‌ای که در مجله علمی Circulation توسط انجمن قلب و عروق منتشر شده است، نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از امواج گرمای شدید در بین بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی طی دو دهه آینده دو برابر خواهد شد.

پزشکان توصیه می‌کنند از بیرون رفتن در مکان‌های باز در بعدازظهر که دمای هوا در بالاترین حد خود است، و همچنین پوشیدن لباس‌های سبک و رنگ روشن از مواد نخی، اجتناب کنید و برای محافظت در برابر گرما حتما از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.

همچنین بهتر است از پودر‌های ضدآفتاب استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار مجددا استفاده کنید. پزشکان می‌گویند که نوشیدن مایعات زیاد قبل از بیرون رفتن در گرما یا ورزش ضروری است. پزشکان توضیح می‌دهند که علائم خستگی ناشی از گرمای شدید شامل سردرد، ضربان قلب نامنظم، تنش عضلانی، سرگیجه و احساس ضعف، حالت تهوع یا استفراغ است.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم توصیه می‌شود به یک مکان خنک بروید، ورزش را متوقف کنید، بدن را در آب سرد غوطه ور کنید و مایعات فراوان بنوشید. در صورت بروز علائم شدید، باید فوراً به دنبال مراقبت‌های بهداشتی باشید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40499

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: