بسیاری از مدیران این شعب پس از وادار شدن به جبران خسارت و پرداخت مبالغ هنگفت کسری بودجه به اداره پست، از نظر مالی نابود شدند و برخی دیگر نیز محکوم و روانه زندان شدند. چند نفر هم دست به خودکشی زدند.
اما مقصر واقعی یک سیستم حسابداری کامپیوتری معیوب به نام Horizon بود. برنامهای که توسط شرکت ژاپنی فوجیتسو عرضه شده و در سال ۱۹۹۹ برای شعبههای محلی اداره پست بریتانیا نصب شد.
اداره پست سالها اصرار داشت که دادههای این نرمافزار قابل اعتماد است و مدیران شعب را به عدم صداقت در مورد موجودی دفاتر پست متهم میکرد.
در نهایت، پس از سالها پیگیری از سوی متهمان این پرونده و وکلای آنها، دادگاه استیناف ۳۹ مورد از محکومیتها را در سال ۲۰۲۱ لغو کرد.
یک قاضی در این رابطه معتقد است که اداره پست از اول «خبر داشته که در خصوص قابل اطمینان بودن این نرمافزار ایرادات جدی» وجود دارد و در نتیجه اداه پست بریتانیا مرتکب ناتوانی «فاحش» در تحقیقات درست در این رابطه شده است.
به گفته اداره پست، در مجموع حکم محکومیت ۹۳ نفر از کارکنان اداره پست باطل اعلام شده است؛ اما بسیاری دیگر هنوز تبرئه نشده اند و تنها ۳۰ نفر با دریافت غرامت «تمام و کمال» موافقت کردهاند.