۸۰ هکتار؛ وسعت آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان: تاکنون ۸۰ هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه آتش شده است.
هکتار

به گزارش جریان نو، سید مازیار رضوی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به آخرین جزییات آتش سوزی در استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ هکتار از اراضی جنگلی و ییلاقی استان طی دو روز اخیر طعمه آتش شده است.

وی با بیان اینکه حریق جنگلی را در بیش از ۱۰ شهرستان استان گیلان طی ۲ روز اخیر شاهد بودیم، افزود: شهرستان‌های رودبار، آستارا، رشت، رضوانشهر، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه، تالش، ماسال، فومن، لاهیجان، صومعه‌سرا و شفت (اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست) طی این روزها درگیر آتش بوده‌اند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه بیشترین حریق طی روزهای اخیر را شهرستان ماسال داشته، گفت: حدود ۲۰ هکتار از اراضی جنگلی در این شهرستان به صورت سطحی سوخته است.

رضوی با بیان اینکه همه حریق‌ها در استان گیلان اطفا شده‌اند، گفت: در حال حاضر فقط شهرستان تالش درگیر آتش بوده و عملیات اطفای آن همچنان ادامه دارد.

دستور رئیس کل دادگستری استان گیلان به دادستان‌ها برای همکاری در اطفای حریق جنگل‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در رابطه با جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های استان اظهار کرد: آتش سوزی از بعد از ظهر روز شنبه در جنگل‌های مناطق حفاظت شده شهرستان شفت آغاز شده و در حال حاضر آتش به ۱۱ شهرستان استان به وسعت ۵۳ هکتار سرایت کرده است.

وی بیان کرد: به گفته کارشناسان آتش سوزی طبیعی در جنگل‌های پهن برگ استان رخ نمی‌دهد و به دلیل خشک شدن گیاهان کف جنگل و وزش باد‌های موسمی، اگر مسافران و حاشیه نشینان جنگل اقدام به روشن کردن آتش کنند، آتش به سرعت در جنگل گسترش پیدا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: دستورات قضایی لازم به دادستان‌های استان به جهت همکاری برای خاموش کردن آتش صادر شده است و طی ۴۸ ساعت گذشته نیرو‌های جنگل بانی به کمک هلال احمر، محیط زیست، نیرو‌های مردمی و هیئت موتور سواری استان فعالیت‌های زیادی در جهت خاموش کردن آتش داشتند.

بیش از دو روز است که آتش به جان جنگل های گیلان افتاده و نقاط مختلفی از جنگل های استان در حال سوختن است.

به نظر می‌رسد ستاد مدیریت بحران گیلان آنچنان که باید و شاید نتوانسته در کنترل این وضعیت اثرگذار باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=11062

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: