۱۰ بازیکن با ارزش لیگ بیست‌وسوم

بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی با قهرمانی پرسپولیس، سوت پایان آن زده شد که درخشش برخی بازیکنان، نام‌شان را پررنگ‌تر از بقیه در طول لیگ کرده بود، بازیکنانی که توانستند جزء باارزش‌ترین بازیکنان لیگ بیست‌وسوم قرار بگیرند.
بازیکن

جریان نو؛ بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی با قهرمانی پرسپولیس، سوت پایان آن زده شد که درخشش برخی بازیکنان، نام‌شان را پررنگ‌تر از بقیه در طول لیگ کرده بود، بازیکنانی که توانستند جزء باارزش‌ترین بازیکنان لیگ بیست‌وسوم قرار بگیرند. براساس اعلام آمار سایت ترانسفر مارکت که ارزش تقریبی لیگ ایران را ۱۲۵میلیون‌و ۵۶۰ هزار یورو برآورد کرده است، به بررسی ۱۰ بازیکن باارزش و گران‌قیمت لیگ ایران در فصل گذشته پرداخته‌ایم. نکته تأمل‌برانگیز اینکه تنها چهار باشگاه در بین ۱۰ بازیکن باارزش لیگ برتر فوتبال نماینده دارند و ۱۲ تیم دیگر لیگ‌برتری، نماینده‌ای ندارند. پرسپولیس با چهار بازیکن، استقلال با سه بازیکن، سپاهان با دو بازیکن و تراکتور با یک بازیکن، تیم‌هایی هستند که ۱۰ بازیکن باارزش و گران‌قیمت لیگ را در قرق‌شان دارند.

۱- اوستون اورونوف (پرسپولیس)؛ ۲میلیون‌و ۵۰۰ هزار یورو

وینگر چپ ازبکستانی پرسپولیس که در نیم‌فصل دوم به ترکیب قرمزها اضافه شد، عملکرد خوبی در این تیم داشت و با زدن شش گل در ۱۳ مسابقه توانست نقش مهمی در قهرمانی اوسمار ویرا و شاگردانش داشته باشد، به طوری که استقلالی‌ها حسرت می‌خورند چرا آن‌قدر در جذب این بازیکن که ابتدا با آنها وارد مذاکره شده بود، تعلل کردند تا در نهایت این ستاره جوان ازبکستانی به تیم رقیب برود و نقش اول را در قهرمانی پرسپولیس ایفا کند. ارزش اورونوف، دو‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار یورو برآورد شده که درخشش او در پرسپولیس سبب رشد یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزاریورویی ارزش او شده است.

۲- حسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)؛ ۲میلیون‌و ۲۰۰ هزار یورو

تا قبل از آمدن اورونوف به لیگ ایران، محمدحسین کنعانی‌زادگان گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ ایران بود اما با آمدن این ستاره ازبک، او به رده دوم رفت. نقش این مدافع خوزستانی در پوشش خط دفاعی قرمزها و رساندن این تیم به قهرمانی بارز بود. پرسپولیس با دریافت ۱۸ گل در لیگ که میانگین ۵۲/۰ گل در هر مسابقه است، توانست دومین خط دفاعی برتر لیگ را پس از استقلال که ۱۵ گل خورده داشت، به دست بیاورد.

کنعانی‌زادگان علاوه بر خط دفاعی در خط حمله هم دست پرسپولیس را گرفت و با زدن شش گل و دادن سه پاس گل، یکی از مهره‌های تأثیرگذار قرمزها بود تا مشخص شود حضورش در جمع باارزش‌ترین‌های لیگ برتر بی‌دلیل نیست. ارزش کنعانی‌زادگان، دومیلیون‌و ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده شده که ۲۰۰ هزار یورو در مقایسه با ارزش‌گذاری قبلی سایت ترانسفرمارکت، رشد کرده است.

۳- ریکاردو آلوز (تراکتور)؛ یک‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار یورو

مهندس ۳۱ساله پرتغالی تراکتور که در رده سوم باارزش‌ترین‌های لیگ قرار دارد، مانند فصل قبل، یکی از برترین‌های فصل بیست‌وسوم بود. ریکاردو آلوز در لیگ بیست‌وسوم با ۱۱ پاس گل و زدن سه گل، برترین هافبک بازی‌ساز لیگ در دوره بیست‌وسوم بود تا همچنان در میانه زمین تراکتور چشم‌نواز بازی کند. این ستاره ریزنقش در لیگ بیست‌ودوم هم با ارسال ۱۳ پاس گل، توانسته بود بیشترین آمار را در این بخش از آنِ خود کند، درخششی که در این فصل هم ادامه پیدا کرد.

۴- جلال‌الدین ماشاریپوف (استقلال)؛ یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار یورو

ماشاریپوف در حضور کوتاه‌مدتش در استقلال تأثیرگذار نشان داده و در ۱۴ بازی دو گل برای استقلال به ثمر رساند و یک پاس گل را ثبت کرد و توانست ضعف خط هافبک استقلال را در پست بازی‌ساز تا حدودی برطرف کند.

۵- مهرداد محمدی (استقلال)؛ یک‌میلیون‌و ۶۰۰ هزار یورو

پنجمین بازیکن گران‌قیمت فصل گذشته باز هم از استقلال است و هافبک سابق سپاهان پس از تجربه بازی در لیگ پرتغال و قطر، در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی سال گذشته، پس از پنج سال دوباره به لیگ ایران برگشت و این بار پیراهن استقلال را به تن کرد. محمدی با وجود انتظارات بیشتری که از او می‌رفت، در استقلال در پست مهاجم کاذب عملکرد پرنوسانی داشت. با این حال او با هشت گل و دو پاس گل در ۲۷ مسابقه‌ای که در فصل گذشته به میدان رفت، توانست یکی از بازیکنان مؤثر استقلال لقب بگیرد.

۶- مهدی ترابی (پرسپولیس)؛ یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار یورو

ترابی ۲۹ساله با زدن سه گل و ارسال شش پاس گل در ۲۸ بازی، یکی از ستاره‌های تیم قهرمان لیگ بیست‌وسوم بود.

۷- شهریار مغانلو (سپاهان)؛ یک‌میلیون‌و ۳۰۰ هزار یورو

آقای گل لیگ بیست‌وسوم، با وجود پشت سر گذاشتن یک فصل پرفرازونشیب همراه با سپاهان، توانست یکی از ستاره‌های این دوره لیگ لقب بگیرد، اگرچه گل‌های او به کار سپاهان نیامد و حسرت این تیم برای قهرمانی به ۹ سال رسید. با این حال مغانلو با ۱۶ گل و ارسال سه پاس گل، یکی از بهترین‌ عملکردهایش را در لیگ برتر ثبت کرد.

۸- رضا اسدی (سپاهان)؛ یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار یورو

مهاجم ۲۸ساله سپاهان در لیگ بیست‌وسوم مانند تیمش با فرازونشیب عمل کرد با این حال توانست یکی از بهترین آمارهای گل‌زنی‌اش را در این فصل ثبت کند، هرچند گل‌های او هم مانند گل‌های مغانلو، طلسم سپاهان را نتوانست در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بشکند.

۹- کوین یامگا (استقلال)؛ یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار یورو

ستاره فرانسوی استقلال در حالی نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم را به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه چشم از دست داد که در فصل‌های اخیر یکی از ستار‌ه‌های تیم آبی‌پوش بوده است. یامگا که سومین سال حضورش را در استقلال در لیگ بیست‌وسوم تجربه کرد، در فصل جدید به پایان رسیده، قبل از مصدومیت شدیدش، با وجود بازی در دفاع راست، در ۱۵ بازی، چهار گل برای استقلال به ثمر رساند.

۱۰- علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)؛ یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار یورو

دروازه‌بان پرسپولیس هرچند در بیست‌وسومین دوره لیگ از روزهای خوبش به دور بود اما حضورش درون دروازه قرمزها، یکی از عوامل دفاع سرخ‌پوشان از عنوان قهرمانی‌ بود. بیرانوند در لیگ بیست‌وسوم در ۲۶ بازی، ۱۸ گل دریافت کرد و ۱۳ سیو داشت. او به طور میانگین در طول فصل بیست‌وسوم هر ۱۳۰ دقیقه یک گل دریافت کرده است. ارزش بیرانوند را سایت ترانسفر مارکت یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار یورو اعلام کرده که در مقایسه با ارزش‌گذاری قبلی بدون تغییر است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37573

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: