منو

گوشت گوسفند گران شد/ کاهشی شدن قیمت مرغ

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام " گوشت گوسفند" با 4.5 درصد و " گوشت گاو و گوساله" با 1.3 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با 3.8- درصد است
گوشت

به گزارش جریان نو؛به نقل از مرکز آمار ایران، ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام ” رشته آش ” با ۱۵.۰ درصد و” برنج ایرانی درجه یک ” با ۳.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام ” گوشت گوسفند” با ۴.۵ درصد و ” گوشت گاو و گوساله” با ۱.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “مرغ ماشینی” با ۳.۸- درصد می‌باشد.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شیر خشک” با ۳.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” تخم مرغ ماشینی ” با ۵.۴- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” لیمو ترش ” با ۱۱.۷ درصد ،” پرتقال” با ۸.۳ درصد می‌باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “هندوانه” با ۲۱.۹- درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به”گوجه فرنگی” با ۱۴.۷ درصد ،”سیب زمینی” با ۱۳.۶ درصد و ” هویج فرنگی ” با ۱۲.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” خیار ” با ۷.۷- درصد و “بادمجان” با ۵.۳- درصد می‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” چای خارجی بسته‌ای ” با ۵.۱ درصد، “قند” با ۵.۰ درصد و”شکر” با ۳.۷ درصد می‌باشد.

از ۵۳ قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، تعداد ۲۲ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (۳۱.۶ درصد) داشته‌اند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=36591

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: