منو

پاسخ طالبان به مساله حقابه ایران: خشکسالی کنونی امتحان الهی ست؛ دعا می‌کنیم که باران ببارد

مولوی عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب و حکومت سرپرست افغانستان در مورد مساله حقابه ایران گفت: ما پیشتر مذاکراتی داشتیم. نه تنها در افغانستان ، بلکه در آسیا خشکسالی است، و این یک واقعیت است. خشکسالی نه تنها مشکل جمهوری اسلامی ایران، بلکه مشکل افغانستان هم است و باعث کوچ مردم در هلمند و نیمروز شده است. این یک امتحان بزرگ الهی است. دعا می کنیم که باران ببارد و این مساله هم حل خواهد شد.

به گزارش جریان نو، مولوی عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب و حکومت سرپرست افغانستان تاکید کرده است که کشورش برای خودکفایی در تولید برق، به استفاده از تجارب ایران نیاز دارد. او درباره مساله حقابه ایران از رود هیرمند هم در جمله ای شرطی گفته است که اگر باران کافی ببارد، رها سازی آب به سوی ایران انجام خواهد شد.

این مقام افغانستان که به تازگی به ایران سفر کرده است، در گفت و گویی با خبرگزاری صدای افغان ، با تأکید بر نیاز افغانستان به خودکفایی در تولید برق، بر استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و در مورد مساله حقابه ایران از رودخانه هیرمند افزود: خشکسالی کنونی یک امتحان الهی و تنها متوجه ایران نیست، بلکه آسیا و افغانستان نیز متأثر از آن است، با بارش باران، مشکل نیز حل خواهد شد./ایرنا

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=10201

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: