منو

واکنش مکرون به انتخابات فرانسه؛ما نباید اشتباه کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه طی جلسه‌ای با اعضای دولت فرانسه گفت: «ما نباید اشتباه کنیم. راست‌افراطی در مسیر خود برای رسیدن به بالاترین مراتب است.»
فرانسه

به گزارش جریان نو; پس از پیروزی «مارین لوپن» از حزب«اجتماع ملی» در انتخابات راست افراطی پارلمانی فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور این کشور گفت در مرحله دوم انتخابات حتی یک رای هم نباید به راست‌افراطی‌ها تعلق پیدا کند.

رئیس‌جمهور فرانسه طی جلسه‌ای با اعضای دولت فرانسه گفت: «ما نباید اشتباه کنیم. راست‌افراطی در مسیر خود برای رسیدن به بالاترین مراتب است.»

هم‌چنین ۲ تن از وزرای دولت فرانسه که در این نشست شرکت داشتند، در گفت‌وگو با رسانه فرانسوی بی‌اف‌ام‌تی‌وی فضای حاکم در سیاست فرانسه را «متشنج» توصیف کردند.

یکی دیگر از شرکت‌کننده‌ها به روزنامه فیگارو گفته است که «هیچ خط مشخصی برای دنبال کردن وجود ندارد.»

آخرین نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب  راست افراطی متعلق به «مارین لوپن» با کسب ۳۴.۲ درصد آرا صدرنشین شد و توانست حزب مکرون را شکست دهد.

«مارین لوپن» از حزب «اجتماع ملی»؛ حزبی که در انتخابات اول شد، از مردم خواسته برای تعیین تکلیف کرسی‌های باقیمانده در دور دوم انتخابات که برای هفت ژوئیه (۱۷ تیر) برنامه‌ریزی شده، با قدرت شرکت کنند تا در نهایت «جردن باردلا» برای پست نخست‌وزیری انتخاب شود.

امانوئل مکرون در واکنش به پیروزی حزب رقیبش در انتخابات پارلمانی فرانسه گفت: «حتی یک رای هم نباید در مرحله دوم به سمت راست‌افراطی برود.»

منبع:خبرآنلاین

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=39587

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: