منو

مینی ایمپلنت چیست ؟ ( کاربرد، مراحل، مزایا و معایب )

امروزه در بخش دندانپزشکی درمان های متفاوتی به منظور پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته افراد انجام می شود، یکی از روش ها درمان مینی امپلنت است که روشی بسیار شبیه به روش کاشت ایمپلنت دندان معمولی دارد.
مینی ایمپلنت

جریان نو، امروزه در بخش دندانپزشکی درمان های متفاوتی به منظور پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته وجود دارد، درمان هایی با کاربرد ها و ویزگی های متفاوت که هر کدام دارای پیچیدگی و جوانب خاص خود هستن اما بی شک بهترین و مزایا ترین درمان جهت جایگزینی دندان های از دست رفته به شمار می آید از این رو درمان ایمپلنت به انتخاب اکثر افرادی تبدیل شده است که قصد بر پر کردن جای خالی دندان یا دندانهای از دست رفته خود دارند، درمان ایمپلنت دندان به سبک های مختلفی صورت می پذیرد که با یکدیگر تفاوت هایی را دارا اند، یکی از انواع ایمپلنت دندان استفاده از مینی ایمپلنت  ها می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

مینی ایمپلنت چیست ؟ 

درمان مینی ایمپلنت یکی از سبک های ایمپلنت دندان است که روشی بسیار شبیه به روش کاشت ایمپلنت دندان معمولی دارد با این تفاوت که مینی ایمپلنت های کوچک تر و باریک تر از ایمپلنت های عادی هستند تقریبا به اندازه یک خلال دندان هستند، مینی ایمپلنت های از تکنولوژی جدیدتری در ساخت خود بهره می برند و انتخاب بسیاری از کسانی هستند که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارند می باشند.

کاشت مینی ایمپلنت به چه صورت است

مینی ایمپلنت ها روش کاشتی مشابه با کاشت ایمپلنت های عادی دندان دارند بدین گونه که در وهله ی اول فیکسچر یا همان پایه ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت در اسخوان فک کاشته می شود و پس از گذشت مدت زمان مشخصی و پیوند کامل با استخوان فک اقدام به قالب گیری روکش ایمپلنت دندان می شود و پس از ساخته شدن روکش توسط لابراتوار روکش ایمپلنت توسط متخصص پروتز بر روی پایه ایمپلنت بسته می شود.

مینی ایمپلنت چیست ؟ ( کاربرد، مراحل، مزایا و معایب )

کاربرد مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت ها یک از انواع جدید ایمپلنت ها دندان هستن کخ امروزه با کاربرد های فراوان خود در این حوضه به معروفیت رسیده اند مینی ایمپلنت های بسیار کاربردی هستن به طور مثال در جایگزینی دندان های از دست رفته می توان از مینی ایمپلنت های به عنوان پایه ایمپلنت دندان از جمله در دندان های جلویی بهره برد، مینی ایمپلنت ها جزء بهترین گزینه ها در ثابت کردن پروتز های دندان به شمار می روند، یکی دیگر از کاربرد های مینی ایمپلنت ها را می توان قابل استفاده بودن برای افراد با تراکم و مقاوت پایین استخوان دانست.

مزایای مینی ایمپلنت

انجام درمان مینی ایمپلنت های بسیار کاربردی است و دارای مزایای فراوانی است که این درمان را به گزینه مناسبی جهت جایگزینی و پر کردن جای خالی دندان ها تبدیل می نماید، چند نمونه از مزایای بزرگ ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

مناسب برای افرادی با تراکم کم استخوان

یکی از بزرگ ترین مزایای مینی ایمپلنت ها مناسب بودن این درمان برای افرادی است که میزان قابل توجهی از استخوان فک خود را از دست داده اند می باشد مثلا افرادی که سال های از دندان مصنوعی یا پروتز های دندان استفاده نموده اند قطعا با احتمال از دست دادن قسمتی از استخوان فک روبروی می شوند، اما همین افراد می توانند با استفاده از مینی ایمپلنت ها دندان های از دست رفته خود را جایگزین نمایند.

غیر تهاجمی بودن و نیاز به جراحی کم تر

یکی دیگر از مزیت های استفاده از مینی ایمپلنت ها نیاز کمتر به جراحی در کاشت و نسبتا غیر تهاجمی بودن آن است که هم روند بهبودی سریعی تری را دارا می باشد و هم داری درد، خونریزی و تورم بسیار کمتری خواهد بود.

هزینه مناسب

مینی ایمپلنت ها هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت های رایج دارند و قیمت مقرون به صرفه تری را داراست.

مینی ایمپلنت چیست ؟ ( کاربرد، مراحل، مزایا و معایب )

معایب مینی ایمپلنت

باید بدانید که مینی ایمپلنت ها نیز همانند تمامی روش های جایگزینی دندان های از دست رفته بدون عیب نیستند و دارای معایبی کوچکی هستند به شرح زیر است:

نیاز به مراقبت دقیق ترنسبت به ایپلنت های معمولی
طول عمر پایین تر نسبت به ایمپلنت های معمولی
استفاده از این نوع ایمپلنت در همه ی شرایط و برای همه ی افراد امکان پذیر نیست
داشتن استحکام کمتر نسبت به ایمپلنت های معمولی

تفاوت مینی ایمپلنت با ایمپلنت های عادی

مینی ایمپلنت ها و ایمپلنت های استاندارد دندان دارای شباهت های بسیاری به یکدیگر هستند و تفاوت اساسی آنها با یکدیگر در اندازه دوام و عملکرد کلی آنها است.

ایمپلنت های استاندارد دارای قطر بیشتری نسبت به مینی ایمپلنت ها هستند و به اصطلاح پهن تر اند.

ایمپلنت های استاندارد و مینی ایمپلنت ها هر کدام مزایا و کاربرد مخصوص به خود دارند و این که کدام یک برای هر شخص مناسب تر است با نظر پزشک و شرایط دهان شخص بستگی دارد.

مینی ایمپلنت های نیز همچون ایمپلنت های عادی دارای قیمت ثابتی نیستند و قیمت آنها تحت تاثیر شرایط مختلفی قرار دارد اما می توان گفت که به طور کلی مینی ایمپلنت های دندان دارای هزینه پایین تری نسبت به ایمپلنت های معمولی دندان هستند.

منبع » mini implant ، مینی ایمپلنت

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=22631

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: