منو

شیخی زاده، نماینده مجلس: ضربه اصلی را «مافیا» به بازار دارو وارد کرده‌اند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر حضور مافیا بر بازار دارو، گفت: متاسفانه آنچه که بیش از هر چیزی بر قیمت و کمبود دارو تاثیر می گذارد، مافیایی است که در این حوزه وجود دارد.
داروخانه

به گزارش جریان نو، محمد رسول شیخی زاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در رابطه با وضعیت دارویی کشور، اظهار داشت: بخش دارویی کشور، با سلامت جامعه ارتباط دارد و نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت. لذا بخشی از این داروها در داخل کشور تولید می شود و بخشی هم وابسته به واردات و تابع ارز است؛ بنابراین نوسان قیمت ارز، بر واردات دارو هم اثر می‌گذارد.

«مافیا» بیشترین تاثیر را بر بازار دارو گذاشته اند

وی ادامه داد: متاسفانه آنچه که بیش از هر چیزی بر قیمت و کمبود دارو تاثیر می گذارد، مافیایی است که در این حوزه وجود دارد و قاچاق دارو که صورت می گیرد باعث شده که این وضعیت بر بازار داروی کشور حاکم شود. بنابراین تقویت دستگاه های نظارتی بر بازار دارو، یکی از اولویت های اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیماران نباید درد هزینه های درمان را داشته باشند

آقای شیخی زاده نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از داروهای خاص در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود ولی در برخی از نقاط پایتخت مثل ناصرخسرو به راحتی این داروها در دسترس است و خانواده‌ها با پول بیشتر اقدام به تامین دارو می‌کنند. بنابراین همانطور که تاکید کردم، بُعد نظارتی باید تقویت شود و از سوی دیگر یارانه دارو هم باید جدی گرفته شود. باید کاری کنیم که بیماران ما فقط درد بیماری را احساس کنند و درد کمبود و گرانی و هزینه‌های بالای درمان را نداشته باشند. همچنین تقویت بیمه ها و سیستم های نظارتی می تواند به تعادل بخشی به بازار دارو و برخورد با مافیان، کمک کند.

 دست های زیادی در قاچاق دارو  دخیل است

وی افزود: مرزهای رسمی و غیر رسمی و کسانی که مرتبط با این بخش ها هستند به راحتی از کنار قاچاق دارو می گذرند و نمی توان نهاد و یا شخص خاصی را مقصر دانست و من احساس می کنم دست های زیادی دخیل است و رانتی که در دارو وجود دارد، باعث بروز فساد در این حوزه شده است.

مسوولین به کاهش هزینه های درمان اقدام کنند 

شیخی زاده در پایان خاطرنشان کرد: مجلس و دولت باید به کاهش هزینه‌های درمان از طریق تخصیص یارانه، اقدام کند؛ چراکه بخش درمان، جزو بخش هایی است که باید بسیار آسان و ارزان، به مردم ارائه شود؛ در غیر اینصورت، درمان گران و سخت، باعث می شود که بسیاری از بیماران به دنبال درمان نروند و در نتیجه بیماری، تشدید شده و هزینه های بیشتری هم بر مردم و دولت تحمیل می کند.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40388

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: