شهاب اسفندیاری کیست؟ از اعزام به ناتینگهام تا یکه‌تازی در رسانه جبلی

یکی از نیرو‌های نزدیک به «سعید جلیلی»، «شهاب اسفندیاری» است. او کسی است که جنجال تازه‌ای ساخته و با «محمد فاضلی» مشاور «مسعود پزشکیان» وارد تنش در صدا و سیما شده‌است.
شهاب اسفندیاری

جریان نو نوشت: شهاب اسفندیاری متولد سال ۱۳۵۶ دانش آموخته کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی‌ارشد سینما از دانشگاه هنر است و مدرک دکتری خود را در سال ۱۳۸۸ از دانشگاه ناتینگهام انگلستان دریافت کرده است.

به نظر می‌رسد در سال ۱۳۸۴ برای ادامه تحصیل به انگلیس اعزام شده‌است. کمتر کسی نام او را تا قبل از میزگرد‌های فرهنگی انتخابات ریاست جمهوری شنیده است، زیرا به نظر می‌رسد این میزگرد‌ها برای او به محل نمایش فیلم‌های ذهنی‌اش تبدیل شده‌است.

شهاب اسفندیاری در جریان میزگرد

فرهنگی مسعود پزشکیان محمد فاضلی را خطاب قرار داد و او را به عنوان یک استاد خاطی و متخلف معرفی کرد که از دانشگاه اخراج شده است. اطلاعات زیادی از این کارشناس در دسترس نیست و سوابق زیادی نیز ندارد.

گفته شده اسفندیاری، با بورسیه‌های جنجالی از محل بودجه عمومی به انگلستان اعزام و در دانشگاه ناتینگهام مشغول به تحصیل شده است. پس از بازگشت به ایران، ابتدا استادیار و ناگهان، بدون سپری کردن زمان و داشتن تجربه کافی، یک‌شبه به ریاست دانشگاه صداوسیما منصوب می‌شود.

او در حوزه مطالعات فیلم، سینما و کارگردانی تحصیل کرده و مشخص نیست که چرا در میزگردهای فرهنگی در خصوص تمام حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی صحبت می‌کند.

در ادامه به سوابق اجرایی او اشاره می‌کنیم:

رئیس دانشگاه صدا و سیما، مدیر بخش علمی و آموزشی جشنواره جهانی فیلم فجر، مدیر گروه سینما در دانشکده سینما و تئاتر، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران، مدیر امور تامین برنامه شبکه اول سیما.

فعالیت‌های علمی و اجرایی او نیز عبارت است از:

داور بخش مسابقه ملی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، داور جشنواره فیلمسازان جوان دانشگاه شیان چین، داور بخش مسابقه ملی جشنواره بین‌المللی فیلم حقیقت، عضو هیات امناء دانشگاه سوره، عضو هیات امناء پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، عضو هیات علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران. تمام سوابق او با جزئیات مورد اشاره قرار گرفت تا مخاطبان خود در خصوص حوزه‌های تخصصی ایشان قضاوت کنند.

صدور کیفر خواست

اما شهاب اسفندیاری با شرکت در میزگردهای فرهنگی انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در حال رزومه‌سازی برای خود است. او روز سه شنبه ۲۹ خرداد از مصطفی پورمحمدی در خصوص حضور چهره‌های امنیتی در عرصه فرهنگ و ارتباط آن با ضرر کشور و مصالح سوال می‌کند و چنین پاسخ می‌شنود: «شما کیفرخواست علیه نظام امنیتی کشور صادر کردید. نمی‌دانم منظورتان از این بیانات چیست؟ اینکه آدمهای مختلفی در عرصه‌های مختلف حضور دارند، ضعف و اشتباه دارد، دلیل نمی‌شود که شما یکپارچه مناسبات سیاسی و فرهنگی کشور را اینگونه رقم بزنید، فکر می‌کنم قضاوت شما مقداری غیرواقع‌بینانه است». واکنش اسفندیاری به سخنان پورمحمدی، در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

برخی در این باره در فضای مجازی نوشته‌اند: «شهاب اسفندیاری کسی که در مقابل پورمحمدی جرئت قورت دادن آب دهان خود را نداشت، از منش آکادمیک دکتر فاضلی سو استفاده کرد و شخصیت واقعی خود را بروز داد! صدا و سیما به صورت کامل در اختیار تیم جلیلی است».

تهمت زنی و دروغ پراکنی

جنجال جدیدش دیگر نگاه غیر واقع بینانه نیست بلکه دروغ و تهمت پراکنی علیه یک استاد دانشگاه است که متاسفانه فرصت پاسخ به اتهامات را پیدا نمی‌کند. او در میزگرد فرهنگی چهارشنبه ۳۰ خرداد گفت: «آقای پزشکیان، کسی که کنار شما نشسته است به‌دلیل تخلف از دانشگاه اخراج شده است. اینها بازی های سیاسی است مقهور بازی های سیاسی نشوید». متاسفانه محمد فاضلی در هنگام پاسخ به او به دلیل ایجاد خدشه در صحبت‌هایش عصبانی شد و میزگرد را ترک کرد. در جریان این انتخابات بی طرف بودن صدا و سیما در انتخاب کارشناسان و مدیریت برنامه‌ها به شدت زیر سوال رفته‌است./ فراز

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=38442

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: