برآورد ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی املاک مازاد دولت با اولویت واگذاری در بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی، ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی را ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: اولویت اول واگذاری‌ اموال و بنگاه‌های دولتی، بازار سرمایه است.
املاک مازاد

به گزارش جریان نو ، مالک رحمتی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد با اشاره به اولویت سازمان خصوصی‌سازی، گفت: اولویت اول واگذاری‌ اموال و بنگاه‌های دولتی در بازار سرمایه است. ایجاد شرایطی برای جایگزین شدن سهامداری به جای خرید طلا، مسکن و… منجر به کمک به اقتصاد، کنترل تورم و بهبود تامین مالی و سودآوری بنگاه‌ها خواهد شد.

وی افزود: مجموع فروش اموال غیردولتی از سال ۹۸ تا پایان سال قبل ۴.۹ هزار میلیارد تومان و در سال جاری حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود. منابع حاصل از مولدسازی هم صرف امور جاری نمی‌شود. در این میان بورس کالا نیاز به تقویت بیشتر دارد و عرضه اموال دولت در بورس مسیر درستی است.

رحمتی ارزش املاک مازاد شناسایی شده دولتی را ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: مولدسازی اموال مازاد دولت ۷ روش دارد که یکی از روش‌ها واگذاری است. ماهانه بطور متوسط ۸۰ ملک جدید در راستای مولدسازی شناسایی و ۳۰ مورد قیمت‌گذاری شده و در فرآیند عرضه قرار می‌گیرد. با این حال چسبندگی به دارایی‌ها در دستگاه‌ها نیز بالا است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=13149

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: