سیب زمینی فروش کلاهبردار در اصفهان دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری فردی که در پوشش فروشنده سیار سیب زمینی توسط دستگاه «اسکیمر» اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
کلاهبردار

به گزارش جریان نو، «اسکیمر» به دستگاه کپی غیرقانونی داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی روی یک کارت دیگر گفته می‌شود.

سرهنگ‌ سیدمصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان، از دستگیری فردی که در پوشش فروشنده سیار سیب زمینی توسط دستگاه «اسکیمر» اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد و افزود: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر اینکه مبالغی بدون اطلاع از حساب بانکی آنها برداشت شده است بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

‎وی اظهار داشت: در بررسی اولیه مشخص شد که برداشت از حساب مالباختگان بصورت اینترنتی نبوده بلگه بصورت فیزیکی از طریق دستگاه «پوز» (کارتخوان هوشمند) فروشگاه‌های سطح شهر و بوسیله کارت بانکی شکات صورت گرفته است.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: در ادامه تحقیقات و اخذ اظهارات شاکیان مشخص شد همه مالباختگان از یک سیب زمینی فروش دوره‌گرد اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی آنها توسط دستگاه اسکیمر، کپی و در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از حساب آنها برداشت شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به این که متهم به مرجع قضایی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید، رمز کارت بانکی را خودشان وارد و از واگذاری رمز به فروشندگان خودداری کنند.

وی یادآور شد: شهروندان همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی fata.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند./ منبع: ایرنا

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=38748

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: