آخرین خبر از سقوط بهمن در اشترانکوه/ پیکرهای ۵ کوهنورد مدفون شده در بهمن پیدا شد

۹ عضو یک تیم حرفه‌ای کوهنوردی بعد از صعود به سن‌بران، مرتفع ترین قله اشترانکوه در حال برگشت بودند که گرفتار بهمن شدند. هرچند گروه‌های امداد و نجات توانستند ۴ نفر از حادثه دیدگان را نجات دهند اما ۵ نفر از آنها زیر بهمن جانباختند و تلاش‌ها برای انتقال پیکرهای‌شان ادامه دارد.

به گزارش جریان نو،صبح دیروز (جمعه) اعضای یک تیم کوهنوردی که همگی اهل لرستان بودند طبق برنامه‌ریزی قبلی‌شان تصمیم گرفتند به قله سِن‌بُران در رشته کوه اشترانکوه صعود کنند. سن‌بران با ۴۱۰۰ متر ارتفاع، بلندترین قلۀ اشترانکوه و در شهرستان ازنا واقع شده است. اشترانکوه به منطقه‌ای وحشی در میان کوهنوردان مشهور است و صعود به قله‌های آن در این فصل از سال دشوار است و نیاز به برنامه ریزی و مهارت زیادی دارد.

اعضای این گروه بعد از ساعت‌ها کوهنوردی و عبور از مناطق سخت‌گذر و پربرف، سرانجام به قله رسیدند. آسمان صاف و شرایط برای بازگشت مهیا بود. آنها با فاصله‌های مشخص از یکدیگر عملیات بازگشت را آغاز کردند. هنوز زمان زیادی از به راه افتادن تیم کوهنوردی نگذشته بود که ناگهان صدای مهیبی از بالا دست شنیده شد کوهنوران حجم زیادی از برف و یخ را دیدند که به سوی شان روانه بود. بهمن بزرگی اتفاق افتاده بود که آنها انتظارش را نداشتند و در این شرایط هر کدام تلاش کردند تا برای زنده ماندن، پناه بگیرند؛ اما قدرت بهمن بیش از توانایی کوهنوردان بود.

پیکرهای ۵ کوهنورد پیدا شد

در جریان این حادثه وحشتناک ۵ نفر از کوهنوردان که در جلوی گروه حرکت می‌کردند در زیر انبوهی از برف مدفون شدند و ۴ نفر دیگر نجات یافتند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از فوت ۵ کوهنورد مفقود شده در بهمن خبر داد و گفت: در ساعت ۱۲:۳۰ اولین سورتی پرواز اورژانس الیگودرز برای یافتن اجساد مفقودین دچار شده در بهمن در بالاتر از قله‌سَن‌بران آغاز شد.

«محسن آدینه‌وند» اضافه کرد: متاسفانه جسد ۵ کوهنورد  از زیر بهمن خارج شدند و با هماهنگی‌های انجام شده توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر (استان مرکزی) منتقل می‌شوند. دو تن از کوهنوردان مفقود شده، سر از بدنشان جدا شده بود.

وی گفت:  از مجموع سه مصدوم، یک مصدوم به بیمارستان ولیان و دو مصدوم به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) الیگودرز منتقل شدند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=10664

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: